Is er verschil tussen Venlafaxine Actavis XR 75 mg en Venlafaxine Retard 75 Mg PCH?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (1)

Ze zijn bijde "retard" dit betekent dat er een verlengde afgifte van het medicijn is. Het wordt dus niet in 1 keer in je bloed opgenomen naar langzaam gedurende de dag. Actavis is een merknaam. PCH waarschijnlijk ook. In principe is de werkzame stof Venlafaxine en zouden alle merken dus dezelfde werking moeten hebben. Ik heb zelf ervaren dat dit echter niet zo is toen ik opeens een ander merk bij de apotheek kreeg. Uiteindelijk ben ik teruggegaan naar mijn oude merk.
(pepsi is ook geen coca cola)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
PCH staat voor Pharmachemie, een fabrikant van medicijnen