Waar zitten je eierstokken?

Hoi allemaal,
Even wat vraagjes,

Natuurlijk weet ik waar ze zitten maar mijn vraag is waar zitten de eierstokken precies?
Hoe laag zitten ze?

Het is namelijk zo dat ik soms rond de eisprong de ene keer links pijn voel en de andere keer rechts pijn heb en soms voel ik niks.

Ik zocht het op, op internet.
Waar de eierstokken horen te zitten en daar stond 3 tot 6cm onder de navel.
Maar bij mij zit die pijn echt nog een paar cm lager en wat meer naar de zijkant natuurlijk.
Terwijl ik zeker weet dat de pijn dan echt met/in mijn eierstok zit.
Maar hoe kan dat?

Voel ik dan misschien de spieren rond de eierstok rond de eisprong of is het wel echt de eierstok/eispronf die ik voel?

Kan het zijn dat ze bij mij wat lager liggen?

Of zijn er plaatjes van mensen waar ze op getekend zijn?
Want de "nep" plaatjes op poppen ligt het allemaal echt best wel hoog!

Ik maak mij beetje zorgen dat ze te laag liggen (naar mijn idee niet veels te laag hoor! maargoed...)

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3.8K

Antwoorden (1)

Het is inderdaad mogelijk dat je de eisprong voelt. Het bijzondere van het menselijk lichaam is dat je pijn niet hoeft te voelen op de plek waar het werkelijk vandaan komt. Als de pijn hinderlijk is, kun je het beste contact opnemen met de huisarts.