is het raar als je dingen vergeet die je hebt gedaan/gezegd?

Ik kan me soms niet herinneren dat ik "doei" tegen een vriend heb gezegd. Of dat als ik s'ochtends aan het onbijt zit dat ik even op de telefoon ga en zonder dat ik het weet zit er niemand meer aan tafel?
Ben ik nou zo vergeet achtig of heb ik het niet door?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
4.6K

Het beste antwoord

Je bent gewoon met teveel dingen tegelijk bezig, waardoor je sommige dingen niet bewust doet. En vooral de dingen die je al lang doet (doei zeggen)zijn zo ingesleten dat je je er niet echt van bewust bent. Een gedeelte van je aandacht merkt dat er iemand weg gaat en daar hoort groeten bij, dus dat doe je, maar een ander gedeelte is met iets heel anders bezig en daar gaat meer aandacht naar uit.
Net zoals je je kop thee /koffie wil leegdrinken en merkt dat je hem al leeggedronken hebt terwijl je met je telefoon bezig was. Mensen kunnen minder goed multitasken dan ze zelf denken, en dan krijg je dat ze vergeten dat ze kleine en ingesleten dingen vergeten zijn
anneliez
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt voor de reactie!

Andere antwoorden (1)

Als je veel dingen aan je hoofd hebt, je leven is niet simpel er gebeurt dus meer ineens of al langer, ga je dingen vergeten.

Is niet raar, maar wel een teken aan de wand.

Je lichaam geeft je op die manier een seintje dat je teveel doet, denkt, zorgt 'aan je hoof hebt' dus en laat je daardoor kleine misschien onbelangrijke dingen vergeten. Je focust op je telefoon, daar is je aandacht en niet bij de anderen aan tafel.

Je registreert dus niet wat er verder op dat moment gebeurt, je bent op de 'automatische piloot bezig. Ja dat kan, je bent trouwens niet de enige hoor, maak je geen zorgen.

Wat jij beschrijft is je zo focussen dat je de rest van de wereld vergeet. :)

Toegevoegd na 4 minuten:
(bron)
-Door je aandacht op 1 ding tegelijk te richten, ben je veel productiever, zo blijkt uit een onderzoek van Stanford University. Door één taak steeds je volle aandacht te geven, werk je effectiever.

-Onderbrekingen door whats app, sms of email
De onderzoekers ontdekten ook dat wanneer je aandacht steeds wordt onderbroken door e-mails of appjes je veel minder goed informatie kunt onthouden. Ook zorgt dit soort onderbrekingen ervoor dat je je aandacht er niet bij kunt houden en dat je minder goed van taak kunt wisselen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dankjewel voor de reactie!