is de buurman strafbaar wanneer hij rookt vlak bij mijn voordeur in het openbare gang pad waar bij zijn sigaretten rook mijn woning binnen dringt ?

mijn buurman rookt altijd zijn sigaretten buitens huis bij zijn voor deur op maar omdat we een over dekte portiekgang hebben waa mee het dus in feite ook een openbare ruimte is die voor iedereen toegankelijk is . en dringt zijn tabaks rook mijn woning binnen

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.9K
ronron1212
7 jaar geleden
Nee dat is hij niet
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je zou hem kunnen vragen of hij een stukje verderop wil gaan staan, omdat je last hebt van zijn rook.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je zegt het zelf al, openbare ruimte. Je zou het hem beleefd kunnen vragen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Strafbaar ! Nee maar mogelijk zou je hem kunnen vragen hè buur de rook trekt omhoog ons portiek op en blijft daar hangen en dat vind ik vervelend . Strafbaar nee de politie heeft wel iets anders te doen .
Rugtas24
7 jaar geleden
Is het een huurwoning? Dit kun je dan vergelijken met geluidsoverlast dat woongenot aantast.. kan het aankaarten bij je verhuurder op het feit dat je woongenot aangetast wordt. Als je verhuurder niet meewerkt kun je de verhuurder aanklagen.. maar misschien eerst de buurman lief aankijken.

Antwoorden (1)

Jouw buurman mag gewoon roken op straat. Er is geen wet die zegt dat het daar niet mag. Maar als hij expres voor jouw voordeur staat te roken en dd rook daardoor in jouw huis komt, dan valt hij jou lastig. Daar zou hij nog enige straf voor kunnen krijgen, maar ik zou eerst gewoon met die man om de tafel gaan om te kijken of jullie er samen uit komen. Veel succes!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
wij hebben een gezamelijke overdekte portiek gang dus staat hij in feite niet buiten in de buiten lucht te roken en valt deze overdekte portiek gang volgens mij ook onder openbare gelegenheden die toegankelijk is voor andere mensen maa de woningbouw en politie doet hier helemaal niets tegen terwijl ze wel iedereen meteen beboeten die in openbare gelegenheden zoals kroegen discos,werkplekken etc.....staan te roken