Wat kan je aan een gezwollen voet en gloeiende tenen doen?

heb na mijn operatie een gezwollen voet overgehouden en heb gloeiende tenen. wat kan ik aan die zwelling doen en tenen ?zit in gips tot 8 feb en stretch mijn tenen om mijn kuitspieren te stretchen?

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik moet ook clexane bloedverdunnend hebben

Weet jij het antwoord?

/2500

Niet heel veel omdat ( gelukkig gebruik je al tijdelijk bloedverdunners en kans op trombose is nu minimaal) deze zwelling na operatie eerst nog normaal is, zolang je tenen maar niet van kleur veranderen naar spierwit of blauwpaars ;) Beste is zoveel mogelijk wisselingen van houding in je stoel maar ook stand onderbeen. Wat mij beste hielp was op de momenten van been tijdelijk wat hoger leggen op zachte kruk, was een Icepack over die 'dikke hete tenen' leggen en stukje netverband of Elastofix ( sokje kan ook) afdekken en fixeren . Koeling helpt iets en voelt of je tenen tijdelijk wat 'krimpen' :) Daarna en ook tegen de jeuk hielp een menthol houdende crème/spray ook wel wat en licht richting hart je teentjes wat masseren helpt ook een beetje ;) Voor de rest helpt alleen een gezonde dosis geduld en afleiding ook prima :) Succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100