bestaat er een truckje mensen snel te laten slapen?

In films als bijvoorbeeld Jacky Chan is te zien dat ie mensen binnen 3 seconden in slaap krijgt door ze ergens te knijpen of vast te pakken. Kan dit in het echt ook? Hoe werkt het? is het gevaarlijk? En heeft het een naam?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1K
Castle
7 jaar geleden
Als er al zoiets bestaat dan moet het door professionele gebeuren. Een verkeerde knijp, stoot of adembeknelling kan vervelende gevolgen hebben.

Het beste antwoord

Ja, zo’n trucje bestaat.

Onder meer in een aflevering van het televisieprogramma Fobiac van Veronica wordt dat gedemonstreerd. Presentatrice Suzanne de Jong beoefent de sport ‘dim mak’. Deze Oosterse vechtsport is gebaseerd op acupunctuur. Door combinaties van drukpunten op het lichaam in te drukken kunnen dim mak-beoefenaars binnen enkele minuten anderen bewusteloos en zelfs dood krijgen. Zie ook: http://tvblik.nl/fobiac/medemens
Antoni
7 jaar geleden
Amadea
7 jaar geleden
Bewusteloosheid en dood zijn zijn echter behoorlijk andere omstandigheden dan in slaap zijn....
Antoni
7 jaar geleden
Ik vermoed dat de vraagsteller met "slapen" (tijdelijk) uitschakelen bedoelt. Je kent waarschijnlijk de films van Jackie Chan niet (goed).
Amadea
7 jaar geleden
Dan is het inderdaad verkeerd geformuleerd in de vraag. Ik zal je compenseren voor die onterechte negatieve duim!
Antoni
7 jaar geleden
Dank je wel.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik bedoelde inderdaad het tijdelijk KO krijgen van iemand. Excuses voor het onduidelijk zijn, en bedankt voor het antwoord!
Antoni
7 jaar geleden
Geen probleem. Graag gedaan!