Waar is mvr Hilly Bosscher begraven?

Zij heeft in 1993 zelfeutanasie gepleegt geassisteerd door dr B.Chabot, en zij wilde tusschen haar eerder overleden zonen rusten.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.4K
Amadea
7 jaar geleden
Dan zal ze bij haar zonen liggen.

Het beste antwoord

Hillechien Trijntje Bosscher, geboren 12-07-1941 en overleden 28-09-1991, ligt op grafnummer 0420 van de begraafplaats in Ruinen. Haar zoons zullen de achternaam van de ex-man dragen. Weet je zijn naam dan kun je in mijn bronvermelding opzoeken of zij inderdaad bij hen ligt.
Amadea
7 jaar geleden
Antoni
7 jaar geleden
Overleden in 1991, maar (volgens de vraagsteller) euthanasie gepleegd in 1993. Ergens klopt er dan iets niet.
Amadea
7 jaar geleden
In de krantenartikelen erover staat dat zij 50 jaar oud was, dus vraagsteller geeft het verkeerde jaartal.
Amadea
7 jaar geleden
"In augustus 1991 vroeg de 50-jarige Hilly Bosscher uit het Drentse Ruinen aan de Nederlandse Vereniging voor Vrijwillige Euthanasie (NVVE) welke psychiater haar zou willen helpen bij haar plannen".
Amadea
7 jaar geleden
"In hetzelfde jaar gaf de psychiater Boudewijn Chabot de lichamelijk gezonde vrouw middelen om een eind aan haar leven te maken".
Antoni
7 jaar geleden
Dank voor de toelichting.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dank u zeer voor hulp! Alle goeds!