Ik wil graag borstgroei ik draag vaak makeup en ga vaak als meisje over straat ik heb de pil genomen tot cup b hoe krijg ik ze groter ?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.3K
Erna55
7 jaar geleden
Wanneer een man anticonseptie neemt, ( de pil ), krijgt hij geen borstgroei. Ben je onder behandeling bij een transgender kliniek en krijg je daar hormonen ?
Transgenderpersonen zullen in de transitie vaak een hormonale behandeling krijgen. Een behandeling met cross-sex hormonen is mogelijk vanaf 16 jaar. Daarvoor kunnen transgender adolescenten onder bepaalde voorwaarden puberteitsremmers krijgen om de ontwikkeling van de secundaire geslachtskenmerken vanaf de puberteit af te remmen. Er moet een onderscheid gemaakt worden tussen natuurlijke hormonen en synthetische (kunstmatig gemaakte) hormonen. Een natuurlijk oestrogeen is bijvoorbeeld oestradiol. Een natuurlijk progestageen is progesteron en er zijn heel wat natuurlijke androgenen (mannelijke hormonen), zoals testosteron of DHEAS. Synthetische oestrogenen zoals ethinyl oestradiol, een bestanddeel van de contraceptie, zijn vele malen sterker dan een natuurlijk oestrogeen en hebben ook veel bijwerkingen. De synthetische testosteronpreparaten worden over het algemeen als zeer veilig beschouwd. De synthetische hormonale behandeling kan belangrijke effecten hebben, zoals spieropbouw onder invloed van testosteron, of borstontwikkeling onder invloed van oestrogenen.
Erna55
7 jaar geleden
Bovenstaande komt uit info van http://transgenderinfo.be/m/zorg/vervrouwelijking/hormonen/
Amadea
7 jaar geleden
Ik ben 100% vrouw en heb cupmaat A. Nergens voor nodig om een grotere maat te hebben!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het hangt er inderdaad een beetje vanaf, Flierefluitje. Daar wilde ik op ingaan in mijn antwoord, maar ik had niet genoeg ruimte :-). Ik zou bijvoorbeeld als VS alleen af en toe, of alleen in bepaalde situaties vrouw wil zijn, geen borstvergrotende operatie aanraden. Je kunt m.i. dan beter kiezen voor een BH met vulling, eventueel speciaal op maat gemaakt voor een goede pasvorm. En eigenlijk is dat ook wel het voordeel van een kleinere cupmaat. Want inderdaad Amadea, met een B-cup is op zich helemaal niets mis. En ik vermoed dat de meeste transvrouwen zelfs met voorgeschreven hormoonpreparaten dat niet redden, anders zouden borstvergrotingen waarschijnlijk niet zo prevalent zijn in die groep. Tenminste.. met mijn AAA-cupje lijkt alles wat meer is dan A al snel groot ;-)
(Dat is eigenlijk niet waar trouwens, het hangt ZO van je verdere bouw af, en ook van je BH- en kledingkeuze) Maar wat ik schreef.. met een kleinere cup (daar schaar ik trouwens bij een gemiddeld gebouwde vrouw geen B-cups onder, maar bij VS is dat het wellicht wél?) is het veel gemakkelijker om eventueel af te wisselen tussen een meer mannelijke en meer vrouwelijke look; grote borsten kleiner laten lijken is aanzienlijk moeilijker zo niet onmogelijk, terwijl het andersom een koud kunstje is. Ik kan bijvoorbeeld makkelijk zonder BH door het leven, maar kan ook een jurkje met cupnaden zonder problemen dragen dankzij een BH met vullingen (daadwerkelijk een pássende BH vinden is een ander issue trouwens, maar dat zal met een B-cup niet zo'n probleem zijn. Is vooral de omvang groter, dan kun je een extender gebruiken).
Ritsuka
7 jaar geleden
Wat voor pil heb je genomen voor B cup? Sta je onder behandeling van een transgenderteam?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nee gewoon de pil die vrouwen nemen had gelezen dat dat hielp op Google maar groeit niet meer verder dan cup b ..

Antwoorden (2)

Borstvegroting laten uitvoeren lijkt me de enige optie. Maar dit soort dingen moet je echt met een arts bespreken en niet zelf gaan klootviolen, ook niet met zaken als "de pil" waar toch hormonen in zitten.
sterredag
7 jaar geleden
Niet met doe-het-zelf hormonen, in elk geval. Hoewel het tot op zekere hoogte - een beetje - kan werken, kleven er nogal wat medische risico's aan. Behandeling met hormonen MOET echt onder begeleiding van een arts gebeuren, vanwege de vele psychologische, sociale en medische risico's die daaraan vast zitten. Bijkomend voordeel: je krijgt dan de júiste behandeling, er wordt veel breder naar je probleem gekeken zodat je toegang hebt tot ook psychologische hulp, en indien nodig en gewenst ook meer uitgebreide medische hulp (het stoppen van je eigen hormoonproductie, en in de toekomst eventueel bepaalde operaties). Bovendien wordt behandeling dan - in Nederland althans- voor het grootste deel vergoed.

Als je graag lichamelijk vrouw wilt worden, of meer vrouw (niet iedereen voelt zich immers comfortabel in het ene of het andere hokje, sommige mensen zitten er wat tussenin) dan kan met bepaalde hormoonpreparaten een gedeeltelijke borstgroei verkregen worden. Vaak is de borstgroei die transvrouwen krijgen door het gebruik van hormonen niet naar hun volle tevredenheid, en kiezen ze voor een borstvergrotende operatie. Op dit moment is dat zo'n beetje de enige ingreep uit het hele MtF traject die niet vergoed wordt omdat dit gelijk getrokken is met andere vrouwen (ook bij volledige afwezigheid van borstontwikkeling wordt tegenwoordig een borstvergroting niet vergoed) maar er wordt momenteel weer over gesproken om een borstvergroting voor transgenders weer op te nemen in het pakket, dus wie weet verandert dat binnenkort. Anders zou je ervoor kunnen sparen.

Een ander alternatief is natuurlijk ook nog het dragen van push-up BH's of vullingen. Maar ik moet zeggen dat een B-cup voor de meeste vrouwen een hele mooie maat is, en er heel wat met zijn vrouwen met (veel) minder borstgroei. Al weet ik niet hoe deze maat jou staat natuurlijk: ik kan me indenken dat op een bredere borstkas - veel (bio)mannen hebben die - een B-cup wat minder groot oogt.

Als je nog niet onder behandeling bent bij een genderpoli of daarvoor op de wachtlijst staat (en gezien je zelfbehandeling vermoed ik dat), wil ik je echt aanraden naar je huisarts te gaan en om een verwijzing te vragen. Stel je eens voor: deze mensen hebben er hun werk van gemaakt om mensen zoals jij zo goed mogelijk te helpen(!) Dat moet een verademing zijn als het tot nu toe een beetje als doe-het-zelf project is geweest. Dus echt: ga naar je huisarts. De zorg voor jou kan zoveel beter.