Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik voel mn hart, moet ik naar de dokter?

Ter introductie: ik studeer een half jaar in het buitenland en ben best veel bezig met wanneer ik weer naar huis kan. Ik heb buiten school nauwelijks conctact met anderen hier. Nu is het zo dat ik de laatste 2 dagen mn hart "voel". het voelt heel gek en is eigenlijk niet te beschrijven, het voelt als een soort spierpijn in mn borst. Nu is het zo dat ik me nogal snel zorgen maak over dingen en hierover ook dus. Ik pieker er de laatste dagen best veel over en als ik eraan denk worde het erger. Heb er best veel over gegoogled en het meeste wat ik lees is dat het door de stress komt, al heb ik zelf niet het gevoel dat ik veel stress heb, is het mogelijk dat ik onderbewust stress heb (bv over naar huis gaan). Ik heb mn ouders nog niet hierover verteld want ik wil ze niet ongerust maken. Mijn vraag is of ik naar de dokter hiermee moet gaan en of iemand dit misschien herkent? Zo niet, is er een manier om me minder zorgen hierover te maken?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1K
paulus811
7 jaar geleden
Ik ben niet zo van het advies om maar meteen naar de dokter te gaan, maar als je pijn hebt op de borst lijkt het me goed om toch even langs te gaan.
Ritsuka
7 jaar geleden
klinkt als stress, maar ga voor de zekerheid even naar de huisarts.
nooit zomaar googlen op klachten, dan lijk je altijd het ergste te hebben.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ja klopt daar ben ik inderdaad ook al achter gekomen, heb al meerdere keren gelezen dat ik binnen een paar dagen zou overlijden haha. alleen het probleem is dat als ik hier naar de dokter zou gaan ik of terug naar nederland zou moeten (ticket 500 euro of meer) want de gezondheidszorg is hier zeer onderontwikkeld
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik zou inderdaad oppassen met artsen in het buitenland, als het al artsen zijn. Aan de andere kant kan het ook meevallen.