Wat is dit voor plekje?

Dit plekje is zojuist spontaan ontstaan. Op de zijkant van een voet. Het jeuk behoorlijk. Op dit moment zijn we op vakantie. Dus direct langs een huisarts kan wel. Maar misschien weet een van jullie wat het is.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Amadea
7 jaar geleden
Tja, heb je je gestoten? Ben je door een beest of een plant geprikt? Wat ging eraan vooraf? In welk land ben je, op strand of in bos?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Heb ik ook gehad. Dat was ervoor een muggenbeet, maar die heb ik opengekrabd tot een brandwonde. Zag er hetzelfde uit en was ook op mijn voet maar aan de buitenkant.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Niet gestoten. Had sokken aan dus een insectenbeet klinkt onlogisch. We zijn vandaag aangekomen op Terschelling. En hebben nog gewandeld ofzo. Dus eigenlijk normale omstandigheden.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Insecten zoals muggen kunnen door kleren stekken hoor.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja maar door kleding en wandelschoenen heen word toch echt heel lastig.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja misschien wel. Als je er last van blijft hebben ga dan eens langs bij een dokter maar in de tussentijd probeer er niet aan te krabben.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ziet eruit als eczeem.
Castle
7 jaar geleden
Misschien wat Azaron erop en niet aan krabben als het gaat jeuken. Mocht het niet weggaan dan even naar de dokter.

Antwoorden (1)

Het is een micose een schimmel waarschijnlijk. Haal een tubetje micanozol zalf. Dagelijks dun smeren en het verdwijnt. De jeuk gaat er al snel mee weg.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Antoni
7 jaar geleden
Een mycose is de officiële term. Zie https://nl.wikipedia.org/wiki/Mycose.