Ik ben volgens mijn Bmi te zwaar maar niet dik hoe kan dit?

Ik ben 15 jaar oud. Ik ben 1.72m lang en weeg 75 kilo. Toch ben ik echter helemaal niet dik, ik draag maar S/XS, hoe kan het dan dat ik toch zo zwaar weeg?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
6.2K

Antwoorden (1)

Omdat BMI maar een gemiddelde is. Als jij relatief wat meer spieren en minder vet hebt, kun je heel goed slank en atletisch gebouwd zijn en geen GRAM te zwaar zijn. Spieren zijn zwaarder dan vet, dus dikke kans dat je vetpercentage relatief laag is ; dan kun je inderdaad een relatief hoger BMI hebben.

Toegevoegd na 52 seconden:
Overigens geldt het BMI voor volwassenen, en met 15 ben je vermoedelijk nog niet helemaal lichamelijk uitgegroeid. In dat licht is een "standaard" BMI voor jou dus sowieso nog niet relevant.