Is de diagnose 'gemengde persoonlijkheidsstoornis' een probleem? en zo ja, waarom?

Is de diagnose ‘gemengde persoonlijkheidsstoornis’ een probleem? >klinkt als een probleem< zo ja, waarom?
>>De diagnose is gesteld door een psycholoog van GGZ <<
letterlijk: Persoonlijkheidsprobleem > gemengde persoonlijkheidsstoornis (: van alles wat) met een dystyme stoornis.

Wat houdt deze diagnose in : gemengde persoonlijkheidsstoornis ; ''van alles wat...'' in het dagelijks leven. Wat kan dit voor probleem zijn? iemand die dit kan uitleggen? en dan ook nog een dystyme stoornis.

https://www.mchaaglanden.nl/stimulansz/ziekten-a-z/dysthyme-stoornis

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.8K
Erna55
7 jaar geleden
Er is een diagnose gesteld door de GGZ. Dat betekent dat de "client" een verwijzing heeft gekregen van de huisarts. De client is dus naar de huisarts gegaan vanwege ( psychische) klachten.
De diagnose zal niet voor problemen zorgen....
De klachten die de client heeft zijn een probleem. Je wilt mogelijk weten of iemand met deze diagnose behandeld zal worden. Ja, ik neem aan dat de GGZ een behandel- of begeleidingsplan heeft ingezet. Maar dat kan de betreffende client je zelf ook vertellen.
Een dystyme stoornis is een vorm van depressie ( maar voldoet niet aan alle punten van de definitie van depressie ) .
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Erna Nee, dat bedoelde ik niet. Ik bedoelde letterlijk met mijn vraag wat dit in het dagelijks leven inhoudt? Of en wat voor proble(e)m(en) ; en dan ook nog die dystyme stoornis. >dus NIET het behandel- of begeleidingsplan! nee, dat niet.
Erna55
7 jaar geleden
Zoals ook Vics in zijn antwoord zegt: de client is ( via de huisarts ) naar de GGZ gegaan vanwege psychische klachten.
Deze psychische klachten zijn zijn/haar problemen in het dagelijks leven.

Het beste antwoord

Alle problemen waarvoor de cliënt naar de GGZ is gegaan zullen onderdeel zijn waarop deze diagnose is gebaseerd. Dus de vraag is: welke klachten had de cliënt en welke waren erg genoeg om hiervoor naar de GGZ te gaan. Dat zijn namelijk de problemen die de cliënt in het dagelijks leven ondervind.
En aangezien je niet iedereen over 1 kam kan scheren, is het bij zo'n diagnose ook niet mogelijk om de precieze ervaringen per persoon te noteren. Eigen ervaring is hierin het leidend.