Van welke injecties houd je blijvende littekens over?

Ik heb op mijn linker bovenarm drie littekens. Op school en ook in dienst in 1988 kreeg je veel prikken maar ik zie bij veel anderen geen of minder littekens op hun armen.

Toegevoegd na 3 uur:
Het antwoord op de vraag heb ik vermoedelijk inmiddels gekregen van mijn vader. We hebben een jaar(1974) in Praag gewoond en hij herinnert zich vaag dat je daar verplicht tegen pokken en tegen tuberculose werd gevaccineerd. Dat geeft littekens. Het kleine ovale litteken zou BCG zijn en de andere primo en revaccinatie pokken.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
14.8K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wellicht gevolg van een infectie of een allergische reactie na injecties? Bij een goed geslaagde injectie houd je geen littekens over.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat klopt niet helemaal. Van een BCG vaccinatie ( tuberculose) houd je zeker een litteken over.
tinus1969
7 jaar geleden
Het zou idd BCG kunnen zijn, zeker als die 'slecht' is gegeven.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Goed punt. Okee, dat dan misschien :)
Ritsuka
7 jaar geleden
ik heb mini littekens (stipjes) op mijn hand van de keren dat ik een infuus had bij een operatie

Antwoorden (1)

Vroeger , in mijn jeugd , hield je van 'pokken' injecties grote littekens over op je rechter bovenarm.

Tegenwoordig weet ik geen injectie waar je dat aan overhoudt.

Wel moet deze goed gegeven worden, na inspuiting moet het met de hand een beetje gemasseerd worden, zodat de vloeistof zich verspreidt en niet als een blok (een pijnlijk blok) op die ene plek van inspuiting blijft hangen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ivana
7 jaar geleden
Haha, ik heb die 'merktekens' van de pokkeninjecties ook. Klein ronde putjes.
Plus
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Putjes... ja @Ivana.
Heeft mij altijd verbaasd...waarom putjes, heel vreemd
Amadea
7 jaar geleden
Gelukkig heb ik het in mijn linkerdij gekregen, en niet in mijn arm. Daar valt het helemaal niet op.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat is veel beter en is het geen punt. Bij jongens vond men zichtbare littekens kennelijk niet iets om je druk over te maken. Ik heb er een hekel aan. Op het strand is mij zelfs wel eens gevraagd wat ik op mijn arm heb. Laten weghalen kan niet.