Hoe komt het dat je als je pijn hebt vaak door je knieën op de grond zakt?

Toegevoegd na 3 minuten:
Als iemand je bijvoorbeeld heel hard slaat, en je vergaat van de pijn, zak ik meestal op de grond. Hoe komt dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb nog nooit iemand door knieeen zien zaken door pijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je ooit voetbal gezien? :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar dat is meestal pijn aan knie/scheen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hopelijk hoef ik de tekst niet letterlijk te nemen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee :-)

Het beste antwoord

De pijn die op dat moment ontstaat is zo heftig dat alle 'energie' uit je lichaam zich voor een moment concentreert op die plek. Dat zorgt er voor dat de spanning in je spieren afneemt en je dus door de knieën zakt.

Gebeurt bij jongens vaak als ze in hun kruis worden geschopt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat is kennelijk jouw persoonlijke reactie op pijn.
Veel mensen zakken bij pijn naar de grond, dan kunnen ze daarna niet meer omvallen en zichzelf daarbij nog verder blesseren.

Maar er zijn ook zat mensen die anders reageren op pijn.
Sommige mensen gaan dansen of springen, of met hun armen zwaaien. En weer anderen gaan rondjes lopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk,dat het komt doordat je spieren op dat moment verslappen en dat je knieën dan gaan "knikken".
Het gebeurt niet alleen,als je erg pijn hebt,maar ook wel als je plotseling heel hard ergens van schrikt. Ik heb het een keer gehad,toen ik een naar ongeluk zag gebeuren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik veel last heb van mijn rug en ik ben aan het lopen dan moet ik stil gaan staan als ik moet niezen of hoesten.
Anders komt er eenpijnscheut door mijn rug waar ik voor ik er erg in heb van op mijn knieën val.
Voor mezelf heb ik het gevoel dat het een spierverslapping is die mijn lichaam beschermd.
De dokter kan het ook niet verder uitleggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk is het een reactie van iemand....de pijn/verdriet is op dat moment niet te dragen voor jezelf of je lichaam en zak je in elkaar.....je gaat letterlijk echt "door de knieen"!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij pijn krimpen mensen vaak ineen naar de foetushouding. Deze houding geeft ons een veilig gevoel. Denk maar ook bijv. aan verdriet en het lepeltje/lepeltje liggen. Je gaat terug in moeder's schoot.