Is de vulling van de tandarts wel goed voor jou gebit ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, het is een complot van de tandarts..hij maakt jou gebit stuk zodat hij elk jaar naar hawaii kan gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de tandarts zijn vulling eerst goed ontsmet voordat ie hem in jouw mond stopt, kan het weinig kwaad. Tweedehands-vulling?
Cryofiel
13 jaar geleden
LOL!

Het beste antwoord

Als je maar geen amalgaamvullingen laat zetten,omdat amalgaan op langduurige wijze schadelijk is voor je hele lichaam.
Dus vraag altijd eerst je tandarts uit welk materiaal je vulling bestaat.
Tegenwoordig hebben ze veel andere middelen vervangend voor amalgaam.
In de tandheelkunde werd amalgaam veelvuldig gebruikt voor het vullen van gaatjes in kiezen,Door de kritiek hierop, wegens de giftigheid van kwik, neemt dit gebruik af en worden meer en meer vervangende materialen gebruikt.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Amalgaam
Geef ook als je wil een keer bij google giftig amalgaam in dan krijg je meer daar over te weten.
En ook kun je eens aan je tandarts vragen op je nog amalgaamvullingen van vroeger hebt dan moet je die als ik jou was zo snel hoe mogelijk laten verwijderen door je tandarts,anders word je in een paar jaren heel erg ziek en niemand weet dan waar het vandaan komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het lijkt me wel, er word wel goed onderzocht of het goed voor je is, en een vulling zorgt er voor dat je tand niet meer afbrokkelt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, die is heel goed voor jouw gebit. Het gedeelte wat weg moest moet opgevuld worden op een manier dat er geen nieuwe cariës meer kan plaatsvinden, en dat je er weer op kunt kauwen. En dat is precies wat de vulling doet.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt!
De nieuwe vullingen wel de oude zwarte niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AWM
13 jaar geleden
-1. Dat kun je niet zo stellen.
Cryofiel
13 jaar geleden
De oude amalgaamvullingen hadden een verwaarloosbaar nadeel. Als je zo'n amalgaamvulling hebt, en je laat haar zitten, krijg je een bepaalde (minimale) hoeveelheid kwik binnen. Als je zo'n amalgaamvulling echter wegboort, om haar te vervangen door een moderne composietvulling, krijg je tijdens dat wegboren vele malen méér kwik binnen dan je anders tijdens de rest van je leven zou hebben binnengekregen wanneer je die amalgaamvulling gewoon had laten zitten.
Daar zijn de meningen over verdeeld...almogaan schijnt niet goed zijn voor je gezondheid maar de ander zegt weer dat dit volstrekte onzin is.
slecht waren de vullingen van vroeger, dat is duidelijk.

Toegevoegd na 1 minuut:
Definitieve vullingen kunnen rechtstreeks aangemaakt worden en in de mond geplaatst worden. Vroeger was het enig materiaal bladgoud. Maar nu worden amalgaam en composiet gebruikt. Amalgaam wordt aangevochten omwille van de kwik die het bevat. Biologische tandartsen gebruiken nooit amalgaam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Biologische tandartsen...het moet niet gekker worden.
Is er ook al een eco-keurmerk?
Cryofiel
13 jaar geleden
De oude amalgaamvullingen hadden een verwaarloosbaar nadeel. Als je zo'n amalgaamvulling hebt, en je laat haar zitten, krijg je een bepaalde (minimale) hoeveelheid kwik binnen. Als je zo'n amalgaamvulling echter wegboort, om haar te vervangen door een moderne composietvulling, krijg je tijdens dat wegboren vele malen méér kwik binnen dan je anders tijdens de rest van je leven zou hebben binnengekregen wanneer je die amalgaamvulling gewoon had laten zitten.
nee, maar geen vulling is nog slechter.