Kan een oogzenuw (ooit) herstellen, wanneer kapot?

Mijn oogzenuw is doorgesneden (met toestemming) bij een operatie aan mijn hypofyse toen ik 4 jaar was. Zou het (ooit) mogelijk zijn om weer met twee ogen te kunnen zien? (Denk het niet

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
9K
kierkegaard47
8 jaar geleden
Niet op natuurlijke wijze, denk ik. Misschien dat het in de toekomst nog mogelijk wordt om het herstel van zenuwbanen kunstmatig te stimuleren....
Erna55
8 jaar geleden
Heb je deze vraag al eens aan je huisarts voorgelegd ?

Het beste antwoord

Een oogzenuw is zo dun en fijn dat het nog niet vervangen of
hersteld kan worden volgens mijn artsen (neurochirurg en oogarts).
Als je er problemen van ondervindt, vraag dan eens aan je huisarts
een verwijzing naar Bartimeus, of bel de ooglijn met je vragen.

Toegevoegd na 2 uur:
De eerste stappen tot herstel van zenuwen zijn al gezet, dus wie weet wat voor verbeteringen er in de toekomst mogelijk zijn, bij een kapotte oogzenuw.