Wat betekent het melkachtig vocht uit mijn tepel?

Ik heb ontdekt dat ik last heb van wit,melkachtig vocht uit mijn tepels ook wanneer ik in mijn borsten knijp komt er vocht vrij. Ik weet niet dat dit et mee te maken heeft;Ik slik anticonceptie en zit nu mijn pilstop week aan dag 4. IK Heb zeker mijn pil 5x doorgenomen. Heb ik een ziekte,afwijking of toch niet zwanger?

Toegevoegd na 2 dagen:
En mijn borst doet pijn

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
4.2K

Antwoorden (1)

Uit de '96' in je gebruikersnaam heb ik verondersteld dat je 19-20 jaar bent. In de puberteit of vlak daarna kan het voorkomen dat je door hormoonschommelingen een melkachtige afscheiding hebt uit je tepel, dit kan ook door het gebruik van de pil. Dit is niks om je zorgen over te maken. Je kan ook voor jezelf bijhouden wanneer dit gebeurt in je cyclus. Dit tepelverlies zal hoogstwaarschijnlijk zeker niet door een zwangerschap zijn, mocht je je hier toch zorgen over maken kan je natuurlijk een zwangerschapstest doen voor je eigen gemoedsrust.

Hou het even in de gaten zou ik zeggen, maar het komt op mij niet erg verontrustend over. Probeer er niet teveel aan te zitten, waardoor je als het ware gaat 'melken', dit leidt alleen maar tot meer productie en kan op een gegeven moment ook een wat bloederig verlies geven doordat wat structuurtjes gekwetst worden door de continue wrijving.

Mocht het blijven aanhouden en je je hieraan stoort kan je proberen om over te schakelen op een ander anticonceptivum om te kijken of het dan stopt. Als het echt storend blijft zou de klier eventueel operatief verwijderd kunnen worden, maar dit is niet echt aan te raden.

Toegevoegd na 3 minuten:
Nog iets meer over het 'knijpen'. Normaal zijn borsten leeg. Ook bij een moeder die borstvoeding geeft. Door het zuigen van de baby worden de melkkliertjes gestimuleerd waardoor de melkproductie en ejectie op gang komt.
Als jij dus in je borst knijpt, dan stimuleer je ook je melkklieren, die al een beetje actief zijn door allerlei hormonen, tot extra melkproductie (vergelijk het met het zuigen van een baby).