Hoe mijn menstruatie verschuiven naar een maandag?

Ik neem mijn laatste pil op een maandag en begin mijn pil terug te nemen op een dinsdag en daardoor krijg ik op vrijdag morgend mijn regels, best niet handig om dat in het weekend te krijgen hoe zorg ik ervoor op een veilige manier dat ik mijn regels op een maandag krijg? (Ik heb al 5x mijn pil doorgenomen als dit iets uitmaakt) Mijn menstruatie is zeer regelmatig.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Amadea
8 jaar geleden
Je menstrueert helemaal niet als je de anticonceptiepil slikt. Je krijgt alleen een onttrekkingsbloeding in de stopweek. Die moet je dus een paar dagen later gaan houden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat bedoel ik..
Erna55
8 jaar geleden
Je wil het 3 dagen verschuiven.
Dan moet je 3 dagen langer de pil slikken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dus 3 dagen extra slikken met de reserve pil een week pauze en dan terug nieuwe strip of..
nounka
8 jaar geleden
iedereen had wel door dat ze gewoon haar bloeding wil verplaatsen. Verder ben je zeker? Als je in het begin van de week je regels krijgt, dan is meestal ( in mijn geval toch ) de pijnlijkste dag net een werkdag. Niet echt aangenaam lijkt me.

Antwoorden (1)

Op maandag neem je de pil voor het laatst en dan krijg je op vrijdag je onttrekkingsbloeding. 4 dagen later dus.
Als je dit wel veranderen naar maandag, dan moet je dus na het einde van je strip nog een paar pillen extra nemen en op donderdag de laatste pil nemen. Maandag is 4 dagen daarna en dan zou je je onttrekkingsbloeding moeten krijgen.
Je kunt dit dus gewoon tellen.

Toegevoegd na 11 uur:
Ik ben er trouwens bij mijn antwoord van uit gegaan dat je een standaard 1-fase strip slikt als anticonceptie. Als dit niet zo is, dan moet je de bijsluiter lezen, daar zal als het goed is extra info instaan.
Ritsuka
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Plus, klopt. Die extra pillen haal je uit een reservestrip.
Ritsuka
8 jaar geleden
ik heb altijd een extra strip liggen, als ik dan eens wil doorslikken, pak ik ze van die aangebroken strip. Ik heb er met stift een streep op gezet, zodat ik het verschil goed kan zien met de normale strips.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik snap het even niet van de reservestrip, wil er iemand uitleggen?
Ritsuka
8 jaar geleden
je neemt altijd 1 strip (of meer). Na die volledige strip pak je een paar losse pillen uit een nieuwe strip, tot je bij het punt bent gekomen dat je wilt gaan stoppen, in jouw geval dus op donderdag de laatste pil.
Nu heb je dus een aangebroken strip, dit is dan je reservestrip. Zodra je weer eens wilt verlengen, dan pak je weer pillen uit die aangebroken strip. Zo voorkom je verwarring, dat je allemaal halve strippen hebt liggen en niet zeker weet of je al een volledige strip pillen hebt gehad.
Ritsuka
8 jaar geleden
Na je stopweek dus weer met een nieuwe strip beginnen, en de aangebroken strip bewaren voor een andere keer.