zijn stipjes rondom mijn nieuwe tatoeage normaal?

Ik heb gister een tattoo laten zetten bij Schiffmacher, maar het lijkt net of de inkt een beetje is uitgelopen (stipjes rondom). Is dit normaal? Of moet ik terug gaan?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.9K
Erna55
8 jaar geleden
Je hebt gisteren informatie gekregen over hoe je de tatoo moet behandelen en ook hoe het verloop kan zijn vlak na het zetten ervan.
Om welke reden stel je nu weer deze vraag ?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Omdat dit een compleet andere vraag is en ik weet dat er blowout kan ontstaan rond een tatoeage?

Het beste antwoord

Het is heel moeilijk te zien op de foto omdat die niet scherp genoeg is , en de tattoo rood, maar blowout ontstaat meestal (pas) na een paar dagen tot maanden. Dit lijkt me meer een beetje irritatie van de huid / uitslag door het zetten. Het is voor je huid natuurlijk best wel invasief, en veel mensen reageren daarop met het geirriteerd zijn van de huid, als een serie kleine wondjes.

Pas na een week op zijn vroegst kun je wat zegen over het eventuele "bloeden" van de tattoo.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je ziet zeg maar dat er rode inkt in lijntjes om mijn tattoo heen zit, alsof het een beetje in mijn poriën is gaan zitten tijdens het zetten. Het is geen waas maar het gaat ook niet weg als ik hem was met antibacteriële zeep..
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je op de foto klikt en inzoomt zie je het wel aan de rechter kant! :-)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Uiteraard heb ik geprobeerd in te zoomen, maar ik zie niets dat niet ook huiduitslag zou kunnen zijn. Maar bij twijfel ga je natuurlijk altijd terug. Blowout is niet altijd iets waar de tatoeëerder iets aan kan doen of heeft kunnen voorkomen. En een initiële schaduw kan na verloop van tijd ook verdwijnen ; het is iets dat moet helen. Een echte blijvende blow-out komt vaak doordat de inkt relatief te diep in de huid is gekomen, en dat heeft net zo vaak met het huidtype (waar op je lijf) te maken als met andere mogelijke oorzaken. Onkunde is het maar zelden. Heel lastig. Dus bij twijfel altijd in elk geval teruggaan en navragen, dat je zekerheid hebt.