kan tinitus overgaan?

Ik heb het nu een aantal jaar. Denk na veelvuldig disco bezoek in de 90s en 00s
Als het 's avonds stil is hoor ik ee n continu suizen/ hoge piep 11.000 hz

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
http://www.gezondheidenco.nl/165381/tinnitus-vinding-biedt-hoop-bij-ernstig-oorsuizen/
Bordensteker
8 jaar geleden
Tinnitus gaat meestal niet over. Wat kán helpen, is om je te realiseren dat het je soms een tijdje helemaal niet opgevallen is.
Je brein laat het inderdaad gékmakend gepiep afhankelijk van de omstandigheden een tijdje minder opvallen. Als je die constatering als het ware erkent, d.w.z. tot je door laat dringen (en daarvoor moet je je over het voortdurende besef van deze voor anderen onmerkbare verminking willen heen zetten) dan kan de hinder duidelijk minder worden. Omgekeerd kan het dus ook gebeuren dat je, door aan een therapie te beginnen, er voortaan juist veel meer op gaat letten. Je wilt tenslotte je gehoopte vooruitgang waarnemen. Dan kan het weleens averechts werken, oftewel juist verkeerd uitpakken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hoe vaak wordt je aan veel lawaai blootgesteld,oordoppen dan in

Antwoorden (2)

Nee. Tinnitus, als dat het echt is, gaat niet over. Als je gehoor eenmaal is beschadigd trekt dat niet vanzelf weer bij. Je kan ermee naar je huisarts gaan, geen slecht idee natuurlijk maar echt veel kan die ook niet doen. Er zijn wel wat methodes om er wat beter mee om te leren gaan, en natuurlijk moet je proberen zorgen dat het niet nog erger wordt.

Er staan veel vragen met antwoorden, in leesbare taal, op hoormij:
http://www.stichtinghoormij.nl/nl-nl/tinnitus
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je went er aan, als je geluk hebt en de piep/suis / rinkel / het geluid niet extreem irritant is, maar inderdaad, het gaat nooit, nooit over.
Nee, gaat helaas nooit over. Ik heb het zelf al 30 jaar en ik kan je wel zeggen dat je er aan kan wennen, je moet je er iig nooit aan storen. er zijn zat mensen die er gek van zijn geworden. Mijn advies is om altijd iets van geluid om je heen te hebben, hoeft niet heel veel te zijn, maar genoeg zodat je er niet op gaat letten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Overdag met geluid heb ik idd bijna nooit last. Savonds in bed is het wel zwaar irritant