Bestaan er mensen die alergisch zijn voor water?

Zo ja, hoe wassen deze mensen zich dan zit dat dan met drinken?

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik bedoel, hoe zorgt zo iemand met die allergie dat hij niet uitdroogt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.2K

Het beste antwoord

AMSTERDAM - Ashleigh Morris (19) uit Australë kan niet zwemmen of een douche nemen. Ze is allergisch voor water, inclusief haar eigen zweet.
De tiener kreeg deze opmerkelijke allergie op haar veertiende na een overdosis penicilline. Het is zeer zeldzaam, meldt de Daily Mail. Ze moet nu altijd een paraplu bij de hand hebben voor het geval dat. Ook slaapt ze met een laken tussen haarzelf en d'r vriendje, om zijn zweet te ontlopen. Wanneer ze zich eens in de zoveel tijd wast, blijft ze uren binnen tot de uitslag weer verdwenen is. Maar Ashleigh heeft ermee leren omgaan en geeft aan volop van het leven te genieten

het kan dus wel maar het is zeer zeldzaam

Toegevoegd na 23 seconden:
http://aquatap.nl/news/item/allergisch_voor_water__/59
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je antwoorde te snel aapje even google intikken allergisch voor water
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet je toevallig of ze ook allergisch is voor gedemineraliseerd water. Daar zit namelijk bijna niets meer in!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geen idee dirk,anders tik even haar naam in bij google
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ dirk: Ik heb, toen ik hier een tijd geleden over las, ook geprobeerd op te zoeken hoe het dan zit met gedestilleerd water, maar daar vond ik helaas geen antwoord op.

Andere antwoorden (5)

Dat lijkt mij niet.
Een mens bestaat zelf voor ongeveer 70% uit water, dus dan ben je allergisch voor jezelf? Nee, zonder water ga je dood, dus als al iemand er allergisch voor is, zal hij/zij niet lang leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk wel dat deze mensen bestaan en waarom ook niet. We bestaan voor een groot gedeelte zelf uit water, maar dat is gebonden.
Als je alergisch bent voor water (wassen en dan huiduitslag) wil dit nog niet zeggen dat je het water niet kunt drinken.

Ja en dat wassen waarmee? Cleopatra nam een bad in ezellinnenmelk en ik gebruik wel eens alcohol. Wel zonde natuurlijk deze verkwisting, maar ja als je alergisch bent!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt eraan hoe je allergisch definieert. Dat meisje krijgt er uitslag van, wanneer water dus in contact komt met haar huid. Maar allergisch in de vorm van geen water kunnen drinken en dan uitdrogen is onmogelijk. Een mens kan niet zonder water en in alles wat we eten of drinken zit water. Dus daar kun je niet allergisch voor zijn. Anders ga je dood door uitdroging of ondervoeding. Dus het bestaat niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wie zegt dat je daar niet allergisch voor kan zijn? Misschien zijn er wel babies geweest die allergisch daarvoor zijn, en daardoor dus ook gestorven zijn.
En er is een vrouw die ook niet water kan drinken, vanwege die allergie, en ook alle andere dranken niet, op 1 na, die niet de allergische reactie geeft.
Deze vraag is een maand geleden ook al gesteld: http://www.goeievraag.nl/vraag/mogelijk-allergisch-water.51011

En ja, het is mogelijk, het heet Aquagenic urticaria. Wel heel zeldzaam gelukkig, er zijn maar een aantal mensen op aarde die het hebben.
Wassen kan niet, of echt maar een paar seconden. Bij sommigen is het zo erg dat hun eigen zweet al enorme pijn veroorzaakt.
Drinken weet ik niet, er is 1 vrouw die alleen 1 bepaalde frisdrank kan drinken, omdat ze daar geen last van krijgt en van alle andere dranken wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken iemand die daar allergisch voor is, zij drinkt bronwater en neemt een douche met alleen bronwater...

ze mag alleen bronwater... geen normaal kraanwater dus...