zijn er oordpojes die (bijna)al het geluid doven?

Ik zal even mijn situatie uit leggen. Ik woon in een studentenhuis waar vaak tot na 11-12 uur kabaal-lawaai is hoewel ik hier meestal geen last van heb is het wel zeer vervelend als je een dagje om 22:00 uur wilt gaan slapen omdat je de volgende dag weer om 7:00 uur moet gaan werken.

ik heb het al ge probeert met van die standaard gelen oordopjes die ik ook in de fabriek gebruik. Alleen deze zijn helaas bij langen na niet sterk genoeg. ik ben dus echt op zoek naar oordjes die of een andere/betere oplossing al het geluid buiten sluiten zodat ik niets of nagenoeg niets meer hoor

ps.

ik heb zelf al even gezocht en deze site gevonden:

http://www.oordopjes-kopen.nl/assorti-compleet-15-x-2-paar-foam-oordopjes/slapen/zakjes-25-paar-foam.html

waar ik dit pakt van oordopjes heb besteld.
Maar hopelijk heeft iemand op deze site er meer verstand van dan mij, die mij verder kan helpen.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deze schijnen goed te zijn, mijn zwager gebruikt ze in de fabriek.
https://www.deonlinedrogist.nl/ohropax-geluiddempers-wasbolletjes-p-6320.html
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kleine dingen als een grote dikke handdoek tegen de spleet onder de deur leggen kan al veel schelen. Vooral tegen geluid op de gang.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je kunt oordoppen laten maken, waar een geluidsfilter in gemonteerd is, die af te stellen is.
Daarover kun je inlichting krijgen van de specialist die je moet googlen. Geluid wat echter door je lichaam komt, bv je ooromgeving, houd je niet tegen. Dan zijn er nog earphones die het geluid wat van buiten komt, tegengesteld nabootsen, en dan valt het geluid stil.
Hoe precies dit werkt kun je natuurlijk eens uittesten in de winkel.

Antwoorden (1)

Voor zover er bekend is, bestaan er geen oordoppen op de markt die helemaal nul komma nul geluiden doorlaten.
Oordoppen die helemaal geen geluid doorlaten en daarmee geluidsdicht zijn en volledige stilte bieden zijn er dus helaas niet. Maar ondanks dat ze geen complete stilte kunnen bieden, kunnen ze wel goed van pas komen tegen geluiden zoals geluidsoverlast. Qua oordopjes tegen geluid zijn er drie mogelijkheden, namelijk schuimoordopjes, oordoppen met filter of otoplastieken. Schuimoordopjes sluiten het oor helemaal af, maar desondanks blijf je ook hierbij nog enkele geluiden horen. Oordoppen met een filter bevatten een filter, waardoor er connectie met de buitenwereld blijft en dus geen volledige stilte ontstaat. Als laatste zijn er ook nog op maat gemaakte oordoppen. Deze kunnen wel volledig dicht worden geleverd, maar ook deze bieden geen volledige 100% geluidsvrije situatie.
fremar