Kan een kind van 13 ( 1e jaar vmbo TL) nog in aanmerking komen voor LWOO (voor in het tweede jaar?)

Op de school waar hij zit vermoedden ze ADD, morgen gaan we het balletje laten rollen.. hoe lang zullen we er overdoen om een evt. goedkeuring van het RVC te krijgen voor LWOO mits hij natuurlijk echt add heeft? En zal hij dan nog worden toegelaten op een mavo 2e jaar die wel LWOO heeft?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (3)

ja bij mijn weten wel. Hij/zij zit nu toch in de brugklas, daarin kunnen ze opstromen of afstromen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het nodig is kan hij altijd naar een andere school.
Het probleem zit hem, in de tijd die het duurt voordat er daadwewrkelijk add is vastgesteld en of dit nog afgerond kan worden voor het einde van het schooljaar. Maar als de overstap echt nodig blijkt te zijn kan dit altijd.

Misschien is een overstap naar een andere school niet eens nodig, ik zou alles nog even afwachten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om goedkeuring van het RVC te krijgen voor LWOO moet er eerst een rapport van een psycholoog of orthopedagoog zijn.
Verder wordt het kind meestal getest op IQ en op leervorderingen.
LWOO is over het algemeen niet het niveau van VMBO-T, maar een kind kan daar uiteindelijk wel weer in terecht komen.
LWOO wordt over het algemeen aangeboden op speciale VMBO-scholen waar binnen de school gekeken kan worden op welk niveau het kind presteert.
Scholen zullen een kind met een goedkeuring van het RVC over het algemeen niet afwijzen, tenzij ze aan het maximum aantal LWOO-leerlingen zitten.