Hoe kan het dat ik vaak niet kan stoppen met huilen en stop ik het?

Ik huil heeeel snel en thuis vind ik dat ook niet zo erg. Ik weet ook dat het goed is om te huilen om verdriet (dat doe ik ook regelmatig ;-)) Maar ik heb dus best vaak dat ik moet huilen om films/documentaires, thuis is dat dus niet erg, maar op school is dat niet echt gewenst. Het probleem is meer dat ik dan niet meer kan stoppen. Vaak is het wel iets ergs waar ik dan om moet huilen (we keken bv. een docu van 9/11 op school), maar om daar nou zo hard over te gaan huilen. Hebben meer mensen dit? Als mensen me troosten wordt het alleen maar erger. Iemand een idee wat ik op zo'n moment kan doen? Het gaat dus niet om het opkroppen van emoties, het is echt het niet meer kunnen stoppen (soms dus ook niet kunnen stoppen met huilen over iets helemaal niet relevants). Het gaat dus vaak niet echt over het onderwerp ofzo (denk ik). Ik vind dit echt best vaak heel vervelend. Herkennen mensen dit?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

iemand die ik ken heeft hetzelfde, klopt het dat als iemand je troost dat je je dan nog naarder voelt ofzoiets? diegene doe aan yoga om rustig te worden, het helpt volgens mij wel wat meer voor haar. ze denkt veel na over dingen, dat moet je JUIST NIET doen. probeer rustig te blijven en vertel je dingen aan een vertrouwens persoon.