Kan je een tandarts verzekering met aanvulling nemen als je al heel lang niet naar de tandarts bent geweest?? zie verder uitleg

Mijn vriend is al jaren niet naar de tandarts geweest maar moet er nu toch echt heen. Maar de kosten worden denk ik heel erg hoog, kan hij nu een tandartsverzekering aanvragen met een aanvullende verzekering (dat je 75% vergoed krijgt). Hij zit ook in de schuldsanering, maakt dat verder nog uit??? bedankt alvast

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (4)

Ja, dat kan. Maar zelfs die aanvullende verzekering zal onvoldoende blijken om de kosten van dat jaar te vergoeden. De rest moet uit eigen zak worden betaald, dat wordt lastig met zo weinig inkomen. Dus dat wordt ook praten met de bewindvoerder.
13 jaar geleden
Het gebit zal door de zorgverzekeraar beoordeeld gaan worden aan de hand van een vragenlijst en wellicht een controle door een tandheelkundige.
Schuldsanering heeft daar niet mee te maken; of je de verzekeringspremie kan betalen is de vraag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is mogelijk om deze aanvullende verzekering te nemen, geen probleem, maar....

Een aanvullende verzekering brengt ook weer extra kosten met zich mee...

ik raad je aan om je financiën op orde te stellen.

Misschien wordt het tijd om nieuwe inkomsten te genereren kijk hier eens:

http://tinyurl.com/stopdesleur
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat kan maar dan word wel de verzekering duurder en zijn tandarts moet dan ook een verklaring invullen en ondertekenen en die moet hij dan terug sturen naar zijn zorgverzekeraar. Als de tandarts constateerd dat hij binnen een jaar een kunstgebit of brug nodig heeft dan is de kans klein dat de verzekering accepteerd voor een aanvulling op zijn verzekering. Is het niet nodig dan word het gewoon geaccepteerd.