Hoe moet ik mijn nagelsverzorgen?

Ik zou graag mijn nagels eens willen lakken.
Maar ik heb ongelijke nagels en mijn nagelriemen zijn ongezond.
Zou ik met bijvoorbeeld gel nagellak mijn nagels rust kunnen gunnen en ze laten groeien? Of hoe moet ik ze verzorgen zodat ze weer gelijk en gezond uitzien.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Vijl je nagels, met een metalen of glasvijl vijl je van de ene kant naar het midden en dan van het midden naar de onderkant van de andere kant, met een papieren vijltje kun je heen en weer vijlen.
Week je nagels eerst in een bakje warm water, waar je eventueel wat olie aan toevoegt, vervolgens kun je proberen met een zacht doekje of bokkenpootje je nagelriemen terug te duwen, doe dit voorzichtig. Lukt dat niet, gebruik dan cuticle remover om de nagelriemen te verweken zodat ze makkelijker naar achteren te duwen zijn.
Doe een base coat op, hou een kleine afstand van je nagelriemen bij het lakken, vervolgens plaats je over de base coat de kleurlak en dan de topcoat.
Zorg dat je gezond en gevarieerd eet en voldoende drinkt om je nagels in optimale conditie te krijgen en heb altijd een vijltje bij de hand.
Gebruik regelmatig een nagelolie op de nagelriemen om deze soepel te houden.

Toegevoegd na 27 minuten:
Zorg voordat je gaat lakken, de base coat aanbrengt je nagels vetvrij zijn, was je handen daarom grondig.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
zal ik ze dan eerst helemaal kort moeten maken? of gewoon zo beginnen?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je kunt ze allemaal op gelijke lengte vijlen als je dat mooier vind, maar echt nodig is dat niet, als 1 of 3 nagels langer zijn kun je dat ook zo laten en deze bijhouden terwijl de anderen groeien. Als je ze nu al lakt, is gelijke lengte wel mooier. Zolang de nagels nog niet op bijna gelijke lengte zijn, gebruik je neutrale kleuren, licht of transparant, zodat ze minder opvallen. Laat de gellak staan, van het verwijderen van deze lak worden je nagels slap en breekbaar. Gebruik remover zonder aceton, dat is beter voor je nagelriemen.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Ik heb gehoord dat gel nagellak heel snel is voor nagels en zeer moeilijk te verwijderen. Als je het eraf haalt schijnt het dat je nagels heel erg dun zijn en dat er velletjes af komen. Ik heb het alleen van horen zeggen niet uit eigen ervaring. Ik gebruik alleen normale nagellak.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
* snel moet zijn: slecht
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Klopt HeerVoldemort, gellak is heel lastig te verwijderen, je moet het er zeker niet af gaan krabben, want dan is de kans zeer groot dat je je nagel beschadigd, wat pijnlijk kan zijn.
Je hebt speciale gellak remover nodig, dit doe je op een watje nadat je de nagel op de bovenkant hebt opgeruwd met een vijl, dat watje leg je dan op je nagel en daar wikkel je aluminiumfolie over, dit moet je een kwartiertje in laten trekken en dan kun je het waarschijnlijk losduwen met een bokkenpootje, lukt dat dan nog niet, dan moet je het nog langer in laten trekken. Is het gelukt, smeer dan je handen en vingers in met een verzorgende handcreme. Vooral het verwijderen van de lak beschadigd de nagels.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Klinkt als een hoop ellende, nee dan gebruik ik liever mijn Rimmel lakjes :-)