Kan je gewone tabak roken in een pijp?

Ik rook zelf niet, vraag me alleen af of het mogelijk is om gewone tabak of shag te roken in een pijp?

Zo ja vind ik het gek dat sommige mensen sigeretten gaan draaien al kan dit ook gewoon.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
11.2K

Antwoorden (2)

Nee. Pijptabak is doorgaans een mengsel van verschillende tabakken, de melange of blend. Die verschillende tabakken hebben verschillende smaken en functies in de pijptabak. Verder worden er aan tabak een aantal zaken toegevoegd om de tabak te verbeteren: brandbaarheid, vochtigheid en houdbaarheid. Dat zijn de technische toevoegingen. Daarnaast kent pijptabak ook nog eens een aantal verschillende vormen: soms fijn gesneden, soms grof gesneden, en soms plakjes.
Pijptabak is beslist niet vergelijkbaar met sigaren- of sigarettentabak, en over het algemeen is het dan ook geen goed idee om een pijp te vullen met halfzware shag.
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Voor het roken van shag in een pijp, zijn er speciale kleine pijpen, die vaak een langere aanzuig-steel hebben.
Vroeger werd dit makkelijk gevonden, bv bij het lezen, dan zat de pijp niet in de weg. Of ze nu nog bestaan weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor deze zeer snelle reactie, dit had ik zelf nog niet gevonden. Echter lijkt het meer onhandig en iets wat je misschien zou vermijden maar voor de rest is het niet echt slecht voor de pijp of dat je as in zit te ademen ofzo toch?
Je kan gewone tabak voor sigaretten best in een pijp roken,zelfs tabak uit kantenklare sigaretten kan.Ik zelf heb dat best vaak gedaan.Dat zegt niets over de smaakervaring en de brandbaarheid.De smaak is een kwestie van smaak,en de brandbaarheid is minder.Maar de vraag is of het kan.Het kan best.
8 jaar geleden
Amadea
8 jaar geleden
Je kunt ook gras in een pijp doen, of gemalen gedroogde bananenschil. Het antwoord kan op deze manier altijd ja zijn....
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Shag trekt niet erg goeden gaat steeds uit ; is wel prima te roken in een pijp. Grofgesneden volumetabak voor in een sigaret gaat beter, of inderdaad de inhoud van een gewone sigaret. Die houdt meer lucht vast. Maar pijptabak rook je niet om het roken, maar om de geur/smaak, net als sigaren ; daar is dus van alles aan toegevoegd wat het eigenlijk nauwelijks rookbaar (althans inhaleerbaar) maakt, en pijp (of sigaar) roken doe je dan ook beslist niet over je longen. Ik rook normaliter shag, en soms probeer je weleens een nieuw merk en blijkt het van die grofgesneden rommel voor zelfgemaakte filtersigaretten te zijn ; die rook ik dan bij voorkeur maar op in een pijp; dat wil uitstekend, want ermee draaien wil voor geen meter.