ik viel van mijn fiets heb last aan mijn knie tijdens het buigen en openen want kan ik er aan doen ?

vrijdag viel ik van mijn fiets op mijn knie heb er nu last aan tijdens het buigen en openen en is hij beetje opgezwollen wat kan ik er aan doen.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1K
Ritsuka
8 jaar geleden
Wat zei de huisarts?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik ben nog niet naar het huisarts gegaan
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Mijn man ging na een valletje van niks met de scooter in februari toch maar even langs de dokter, die in eerste instantie rust en koelen adviseerde. Die eigenwijze drol is ruim zes weken door blijven lopen en fietsen voor hij moest concluderen dat het niet beter werd maar erger, dus terug naar de dokter. Op röntgen en MRI was weinig te zien, maar genoeg om een kijkoperatie noodzakelijk te vinden. Nu, zes maanden later, is hij bijna klaar met revalideren van een gescheurde binnenmeniscus en een ingescheurde achterste kruisband en bijbehorende knie-operatie, zes weken met krukken en een paar maanden thuiszitten. (En daar heeft hij voor de operatie dus gewoon bijna twee maanden mee doorgelopen). Dus toch maar even naar de huisarts.

Antwoorden (2)

Als het na een paar dagen koelen en rusten niet over is, mee naar de huisarts. Er kan echt van alles mis zijn in je knie dat je niet meteen ziet, en als je er mee door blijft lopen, gaat het van kwaad tot erger.

Soms is het inderdaad niks en verdwijnt het weer, maar de schade kan ook aanzienlijk zijn.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt marleen Maar ik zelf denk dat het pijn bij buigen en strekken komt doot het schaafwond die er precies op zit
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik hoop het. In elk geval goed blijven koelen tot het niet meer dik is, en in de gaten houden of het erger of beter wordt of hetzelfde blijft.
laat het rusten maar vooral niet te erg! blijf zo normaal mogelijk bewegen, loop normaal en geef af en toe je knie wat rust. als dit na een paar dagen nog niet minder is geworden dan zou ik je aanraden een bezoek aan de huisarts te brengen. die zal je verder helpen met je probleem.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
bedankt het gaat alweer wat beter ik wacht tot dat mijn schaafwond op mijn knie dicht is en als het dan niet beter is ga ik toch langs het huisarts