Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je wat flaporen krijgen van oordopjes achter je oren?

Ik heb van die bescherm oordoppen op het werk van die zachte oranje of gele dingen.
Voor de makkelijkheid, als we gaan pauzeren bijvoorbeeld, plaatsen de meeste van ons, dus ook ik, die oordoppen achter onze oren.
Dus tussen je oorschelp en hoofd geklemd.
Ik doe dit ook als ik uit de gehorige ruimte ben, dus waar de machines staan.
Dus ik doe ze vaak uit en plaats ze vaak achter m'n oren.

Nu is mijn vraag: kan je daar flaporen van krijgen?
Telkens je oorschelpen in een andere vorm zetten dan dat ze dus staan.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, dat kan niet. Flaporen krijg je alleen door een aangeboren afwijking van het kraakbeenskelet van de oorschelp. De plooi in het kraakbeen kan onvoldoende gevormd zijn of de kom van het oor kan te diep zijn, waardoor het hele oor van het hoofd afstaat.
(Lees meer...)
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
goed antwoord! Andersom kan het soms wel effect hebben. Een baby die met flaporen geboren is, daarbij kan de stand in sommige gevallen nog een beetje bijgestuurd worden door (dubbelzijdig) tape achter het oor te plakken en zo enkele maanden lang de stand corrigeren, in de hoop dat het kraakbeen mee vormt. Het werkt echter lang niet altijd.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Okee dankjewel!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding