Hygiene bij het zwemmen, moet de eikel ook afgedroogd worden bij een onbesneden penis?

Ik vroeg mij af of na het zwemmen de eikel ook afgedroogd moet worden. Ik droog wel mijn penis en balzak af maar het probleem is dat de voorhuid na het zwemmen zich niet zomaar laat doen. Normaal gezien kan ik de voorhuid vlot héén en weer laten schuiven, behalve na het zwemmen. De eikel is dan volledig bedekt. Ik heb dan ook zo de indruk dat de voorhuid de eikel wil beschermen. Is het mss tegen de koude?

Is al dat chloor eingelijk goed voor de geslachtsdelen? Want die hebben een fijnere huid dan de rest. K'veronderstel dat dit meisjes ook zo is.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
5.4K
Antoni
8 jaar geleden
Wat doe je dan gewoonlijk thuis na het douchen of na het nemen van een bad? Ik raad je aan je na het zwemmen op dezelfde manier af te drogen als thuis na het douchen of een bad nemen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik ben als nederlandse jongen een hele tijd geleden (medisch) besneden.. En heb er eigenlijk nog nooit op gelet...
Ik heb er ook nooit problemen mee ervaren...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat je huid na het zwemmen over de eikel heen zit, dat is vrij normaal.
Ik heb dit ook, en dit komt door dat zodra je penis koud is, dus ook kleiner wordt, en het velletje dus groot genoeg is om alsnog over je eikel heen te gaan. Zodra de penis weer warmer wordt, zal deze weer iets groter worden, waardoor het velletje weer te klein is om over je eikel heen te komen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Antoni : Dit is niet hetzelfde. Bij mij thuis zit er geen chloor in. En ik weet dat chloor de huid droog maakt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
In chloor dompelen zou dan een oplossing zijn:-))
Nee gewoon zoals Antoni schrijft.
Antoni
8 jaar geleden
Zo'n groot gevaar levert het chloor in zwemwater niet op, dat je daarom je afdroogmethode zou moeten aanpassen. Dus gewoon hetzelfde blijven doen: je afdrogen totdat je vindt dat je droog genoeg bent om gewoon (weer) je kleren aan te kunnen trekken. De eikel heeft daarbij geen enkele speciale behandeling nodig. Maak je je ergens zorgen over, vraag dan je huisarts om raad. Mij lijkt dat overigens op basis van deze vraag niet nodig.

Antwoorden (1)

Nee, dat hoeft niet. Zo'n groot gevaar levert het chloor in zwemwater niet op, dat je daarom je afdroogmethode zou moeten aanpassen. Je kan gewoon hetzelfde doen als je thuis doet na het douchen of na het nemen van een bad: je afdrogen totdat je vindt dat je droog genoeg bent om gewoon (weer) je kleren aan te kunnen trekken. De eikel heeft daarbij geen enkele speciale behandeling nodig.

Maak je je ergens zorgen over, vraag dan je huisarts om raad. Mij lijkt dat overigens op basis van deze vraag niet nodig.