Mijn neustussenschot is scheef, verandert de vorm van mijn neus als ik het laat operen?

Ik kan 's nachts / tijdens het sporten kan ik (bijna) niet door mijn neus ademen.
Ik heb foto laten maken en het blijkt dat ik een scheef neustussenschot heb.
Ik heb wel een redelijk grote neus, die in het midden uitsteekt zeg maar.
Word mijn neus niet groter? en kan deze eventueel kleiner gemaakt worden?

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee hoor, de vorm van je neus zal niet of nauwelijks veranderen.Hooguit zwelt je hele neus TIJDELIJK iets op door de 'sliert tampon' die wordt ingebracht. Het is een relatief kleine ingreep die na de herstelfase je letterlijk zal opluchten! Zelf heb ik na nu 30 jaar geleden enkel maar voordelen ervaren na deze rechtzetting van dat tussenschot.. Het wandje van kraakbenen tussenschot wordt vrij gelegd via een klein sneetje binnen in de neus. Hierna wordt het tussenschot rechtgezet. Kraakbeen is vrij makkelijk te (her) vormen door zijn structuur. Als je nadien toch nog ontevreden bent met de vorm van je neus, dan is het een plastisch chirurg die je mogelijk kan helpen, maar meestal wordt dit niet vergoed door de zorgverzekeraar. Sterkte alvast! ;)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100