Wie heeft weleens gehoord van de mogelijkheid, dat een jongeman van 18 wel klaarkomt, maar geen zaadlozing heeft?

Wie is weet daar iets van en is het te verhelpen?

Toegevoegd na 24 minuten:
Er komt helemaal niets uit, ook geen voorvocht.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.1K

Het beste antwoord

Klaarkomen zonder sperma is inderdaad mogelijk. En zelfs niet ongewoon. Het kan een aantal oorzaken hebben.

Ten eerste: weet je heel zeker dat er helemaal geen sperma komt (mannen hebben vaak erg optimische verwachtingen omtrent de hoeveelheid - die kan echter heel best slechts een paar druppeltjes zijn).

Controleer eens of je tijdens het masturberen wel sperma produceert (en hoeveel). Mocht je ontdekken dat het tijdens het masturberen wel lukt maar tijdens de gemeenschap niet (bijvoorbeeld omdat er geen sperma in het condoom zit) dan is de kans groot dat het "tussen je oren zit" en waarschijnlijk gewoon bang bent om je partner te bevruchten of een andersoortige angst hebt (al of niet onbewust). Dat is heel goed op te lossen door er eens met je partner, met een goede vriend of desnoods met een therapeut over te praten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dit komt vaak voor bij kinderen in de puberteit die nog geen sperma hebben maar zich al wel masturberen..maar deze persoon is al 18 dus!
En komt er nooit een zaadlozing of wel een paar druppels?
Dat kan namelijk ook, het hoeft niet veel te zijn! Dan is er ook niks aan de hand..

Is het altijd 'droog' dan zou ik zeker naar de huisarts gaan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens wikipedia:
Een droog orgasme is een orgasme van de man zonder begeleidende zaadlozing. Dit kan optreden indien men zich net op de rand van een orgasme bevindt en kan blijven herhaald worden, zodat de man op dat moment - net als de vrouw - in staat is tot meervoudige orgasmes.

Soms is er wel een zaadlozing, maar kan men dit niet zien. Dit is het geval indien het sperma via de blaas de verkeerde kant opgaat (retrospermie) of indien de voorraad sperma is uitgeput. Een andere oorzaak is zenuwbeschadiging door diabetes.

Volgens Gezondheidsplein:
Dit kan komen door erfelijkheid, ziekte, medicijngeruik of een medische ingreep.
Het achterwege blijven van een zaadlozing kan ook worden veroorzaakt door overmatig veel seks, onvoldoende prikkeling van de penis of ouderdom. Vaak is er echter geen lichamelijke oorzaak, maar is het een psycho-seksueel probleem. In dat geval kan ook zijn dat een man bij de ene partner geen zaadlozing heeft, maar bij een andere partner wel.

Dus toch maar naar de huisarts gaan.

Als alle lichamelijke oorzaken zijn uitgesloten kan hulp van een seksuoloog worden ingeroepen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Plus!