Wondje in plasbuis na seksuele handeling, hoe lang heeft dit nodig?

Door de druk op mijn clitoris heb ik mijn pijngrens niet gevoeld en heb ik per ongeluk mijn plasbuis beschadigt.

Het bloedde. Plassen doet veel pijn. De straal lijkt transparant gekleurd maar bij afvegen is het toch wel oranjeachtig/rood.

Hoe lang heeft dit de tijd nodig om te genezen? Op internet staat vooral over wondjes bij mannen, maar over vrouwen staat weinig vermeld.

Groetjes,

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
7.6K
Erna55
8 jaar geleden
Naar de dokter ermee.
Reddie
8 jaar geleden
Bij mannen en bij vrouwen is het allebei een plasbuis, met hetzelfde weefsel.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het doet geen pijn meer.
Wel rood nog steeds bij afvegen. Plas ziet er normaal uit.
Geneest dit vanzelf, aangezien het inwendig is geneest het snel toch? Want als het een normaal wondje is, wil ik er niet mee naar de dokter gaan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
wacht het rustig nog even af. Een dag of twee bijvoorbeeld. Waarschijnlijk geneest de rest van het wondje ook nog wel snel. Pas wel op dat er niet twee beschadigde delen tegen elkaar aan liggen, als ze normaliter niet tegen elkaar aan liggen. Bijvoorbeeld als het wondje tot aan de schaamlippen reikt, dat je oplet dat die niet tegen elkaar aan genezen/groeien dus.
Maar aangezien je gewoon kunt plassen en vegen denk ik dat het zo over is.
Dat het na het vegen rood is, is logisch, door de urine kan het net weer even open gaan. Niks aan te doen.

Antwoorden (1)

Je vertelt niet om wat voor handeling het gaat waardoor we niet weten wat voor letsel er toegebracht kan zijn. Waarschijnlijk gaat het om een oppervlakkig wondje in het slijmvlies van ofwel je plasbuis ofwel je vulva. Zo'n oppervlakkig wondje geneest eigenlijk altijd zonder problemen binnen een paar dagen. De pijn is al minder en dat is een gunstig teken.

Mocht je toch weer meer pijn krijgen of als het bloeden eind deze week nog niet is gestopt kan je beter toch even bij je huisarts langs.

Ik weet niet wat er allemaal op internet staat, maar de plasbuis van een man en vrouw zijn in essentie hetzelfde. De informatie over mannen geldt ook voor vrouwen.