Kan je vloebare eiwit van eieren toevoegen aan je eiwitshake? Of heeft dit geen toegevoegde effecten?

Ik heb laatst een advertentie gezien van een flesje met vloeibare eiwitten.
Ik weet dat dit eigenlijk bedoeld is om het in de pan te doen.
Maar nu is mijn vraag.. Of ik wat kan toevoegen aan me eiwitshake voor een extra boost?
Of heeft dit totaal geen toegevoegde effect? Zie link beneden.

http://www.bulkpowders.nl/vloeibaar-eiwit-van-eieren.html

Toegevoegd na 3 minuten:
Het is voor bodybuilding om meer aan je eiwitten te komen op een makkelijkere manier.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.8K
Ritsuka
8 jaar geleden
Gepasteuriseerde eiwitten kan prima. Lekker makkelijk toch.
Kijk eerst eens of je op andere manieren aan voldoende eiwitten op een dag kan komen, lijkt mij goedkoper.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
In ei zitten deels weer andere stoffen dan in wei-eiwit of in andere hoeveelheden. Onder andere luteïne en zeaxanthine. Qua aminozuren zal het ook wat verschillen.

Antwoorden (1)

Dat heeft echt geen zin. Uit onderzoek blijkt dat het onnodig is om meer dan 30 gram eiwitten per dag te eten voor een betere eiwitsynthese. Als je bv wheyshakes gebruikt haal je dat prima.
En als je dan toch eiwitten wilt toevoegen, doe dan het eigeel. Hoe gek het ook klinkt, daarin zit meer eiwit dan in het eiwit zelf. :-)

Weet wel een andere mooie oplossing voor een betere boost: L-Arginine. Google daar maar even op. Eiwit is goed voor herstel en opbouw, maar gezien je een boost wilt kan je beter daar voor gaan. En nee, is geen illegaal iets, zorgt voor aanmaak creatine en bevordert afvoer afvalstoffen. Daarnaast bloedvat verwijdend.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Mij lijkt het verstandiger om de wat meer eiwitpoeder te nemen voor snellere spier opbouw(hangt ook af van de duur van de training en de intensiviteit ervan) in mijn eiwit poeder zit namelijk in 1 gram poeder 0.78 gram eiwit. Daar zou je dan ook even naar moeten kijken hoe dat zit.
Ritsuka
8 jaar geleden
Bron van dat onderzoek over eiwitsynthese? Want ik vind hier iets anders: http://examine.com/faq/how-much-protein-do-i-need-every-day.html
Eiwitbehoefte is afhankelijk van verschillende factoren, maar in elk geval 0,8 gram per kg lichaamsgewicht word aangeraden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Moest even zoeken Ritsuka, had dit niet gegoogled maar van mijn eigen harde schijf. Maar hier staat er het eea over: https://www.fitness-tips.nl/voeding/eiwitten-informatie/maximale-eiwitopname En laten we wel zijn, de een zegt dit, de ander zo. Mbt spieropbouw zal er altijd het eentje beter weten. Ik ga vooral uit, zoals een ieder, wat voor mij het beste heeft gewerkt. Maar extra eiwit toevoegen bij een eiwit shake is echt nutteloos. (behalve voor de leverancier) Of neem extra porties. Een boost krijg je er niet van, hooguit een boost in je winderigheid :-) Gewoon voldoende eiwitten dmv shakes, regelmatig trainen afwisselen met de HIT (Hight Intensity Training) en L'arginine heeft mij flink doen groeien.