wat is de meest hygiëniche plek in huis?

Ik heb een baard en in het nieuws vergelijkt men dat de baard net zo vies Is als een wc terwijl ik heb gelezen in boeken van wetenschappers en professoren dat de wc de schorste plek Is om verblijven In huis omdat mensen waaronder vrouwen hygiëne juist daar op de lijst hoog hebben staan.
Feit of fabel

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.6K
Ritsuka
8 jaar geleden
Ligt er aan hoe vaak de wc schoongemaakt word en of iedereen netjes plast (vooral de heren)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Niet "de baard" maar "sommige baarden"
Dat er dan mooie titels boven een artikel komen..
Als ik er een heb is die schoner of even schoon als mijn haar. ps. Tijdje bij een (nette) benzinepomp gewerkt, de "dames" wc was meestal vele malen smeriger dan de heren. Maar thuis zullen dames gewoon gaan zitten i.p.v. zweven of hoe sommige het ook doen bij een benzinepomp.
Z512099
8 jaar geleden
@ Ritsuka, uit betrouwbare bron weet ik dat het juist de dames zijn die het met de hygiëne niet zo nauw nemen...
Ritsuka
8 jaar geleden
Er is niet eens een fatsoenlijk onderzoek geweest, de media schreeuwt weer eens iets: http://www.theguardian.com/fashion/2015/may/04/no-need-for-men-to-get-flush-faced-about-faeces-in-beards
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Urine is toch steriel dus dat over de bril plassen?
Poet
8 jaar geleden
Als vrouwen baarden hadden dan zouden die dus hygienisch zijn

Antwoorden (2)

Een WC is inderdaad minder vies dan altijd wordt gedacht. Uitgaande van een toilet welke normaal wordt gebruikt. De meest vieze plekken in een woning, ook al oogt alles schoon, is de keuken. En met name die vieze doekjes, thee- en handdoeken zijn een bron van bacteriën. Jaren terug hebben ze in de serie Mythbusters hier een onderzoek naar gedaan en in de Quest stond hier ook een artikel over in.
Tja, en dan die baard, ik heb het artikel ook voorbij zien komen. Tuurlijk blijft daar meer vuil hangen als dat je geen baard hebt, maar vind het niet een objectieve mening. Maar iemand met baard die zich regelmatig doucht en zijn baard verzorgt of iemand zonder baard die zich verwaarloosd, wat is dan schoner? Dan ga ik toch echt voor die baard. Dan kan je ook wel stellen dat iemand met haar schoner zou moeten zijn dan iemand die kaal is. Zo lust ik er ook nog wel eentje. :-)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
op partyflock wordt gezegd dat de wc de schoonste plek is, omdat deze het vaakst wordt schoongemaakt. Blijft het natuurlijk zo dat het een vieze plek is
Ik kan wel een lijst met vieste plekken in huis vinden, en daar zit de WC níet bij. Toch niet zo vies als gedacht?