Is het mogelijk om na 41 jaar ellende, stress en onzekerheid, nog innerlijke rust te vinden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hoop het voor je, sterkte daarmee want dat gaat niet over 1 nachtje ijs denk ik.
Ik kan hier geen mening over geven namelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je er maar in gelooft
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahaha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moet ik hier nou ook wat zeggen dan, Casp? Sterkte Anne, je verdient het.

Het beste antwoord

Als 41 jaar ellende , stress en onzekerheid je niet kapot gemaakt hebben, gaar dat de komende 41 jaar zeker ook NIET lukken.
Houd je vast aan het feit dat je staande gebleven bent.
Wees eens mild over en trots OP jezelf.
Daar heb je vast hele goede redenen voor.
Alleen vechters houden zich zolang staande.
Uitgaande van het gegeven dat wat je niet kapot gekregen heeft, je sterker maakt, moet je wel van titanium zijn.
Straal dat maar in zachtmoedigheid uit, dan zul je merken dat andere mensen die je pogen te stressen zich overklast weten.
De zekerheid waarmee je 41 jaar staande gebleven bent,
zal je de innerlijke rust geven in de wetenschap dat je nu
terug kan zien hoe je als sterke overwinnaar uit deze strijd gekomen bent, met deze visie ga je dan een gelukkige(R) toekomst tegemoet.
Laat dit geluk,dit gevoel van tevredenheid en dit gevoel van overwinnaar te zijn GOED in je doorwerken.
Je hebt daar immers ZELF de basis mee gelegd de toekomst met vertrouwen tegemoet te kunnen zien.
Pak dit op en geniet.
Veel succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (22)

Ja dat is zeker mogelijk. Op ieder moment van je leven kun je besluiten om anders om te gaan met alles wat op je pad komt.

Wat er ook op je afkomt, de truc is hoe je ermee omgaat. Laat je het je leven beheersen, dus ook je gemoedstoestand, of accepteer je het en zie je het als een uitdaging.

Soms krijgt een mens heel veel ellende over zich heen en dat jaren lang. Maar we mogen nooit vergeten dat er ook prachtige momenten tussen zitten. Juist die momenten moet je aangrijpen om energie uit te halen. Innerlijke rust betekent niets anders dan accepteren, relativeren en oplossen. Hoe zwaar het soms ook is.
Denk nooit dat je het alleen moet doen, je bent niet alleen op de wereld. Deel je verdriet en vreugde met anderen om je heen, dat maakt je alleen maar sterker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet alleen! Je zult opvang, steun en vertrouwen maar vooral een een motiverende "schop onder de kont" van je vrienden of kennissen NODIG hebben!
Vele mensen worden onderdrukt, mis of gebruikt daarna komt de grote klap. Juist dan is het cruciaal belang om tijdig te kunnen doen terugvallen op support van anderen. Kop op! Morgen schijnt de zon ook voor jou, het moet! Eh, ondanks de huidige vulkaanuitbarsting!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is altijd mogelijk,ook al denk je van niet! Blijf lachen dat is een grote kracht. Misschien zul je dit niet begrijpen,maar lach en haal uit het leven wat erin zit. Sterkte
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo, dat is moeilijk. Maar je wilt en je wilt heel graag. Ook al weet je niet hoe.

Als je er klaar voor bent, dan zul je dit kunnen begrijpen: Al die ellende, stress en onzekerheid hebben je geholpen. Die ervaringen hebben je gevormd en geven je kracht zoals jij die heel goed kan gebruiken.

Als die tijd hebben die ervaringen je iets willen vertellen. Al die tijd heb je niet willen luisteren en daardoor zijn die ervaringen hardnekkig en terugkerend.
Begin nu te luisteren. En luister het bandje eens opnieuw af. Luister en vind jezelf en jouw goede richting in het leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeker weten, maar niet van de ene op de andere dag, het kost tijd, en het gaat ook niet vanzelf. Het kost je vast veel moeite en tijd. Zoek sterke schouders uit, om op uit te huilen en je verhaal te doen. Desnoods bij een onbekende, via internet of zo. Aan een onbekende. die je niet ziet, kan je vaak gemakkelijk je verhaal doen.

Je hebt in ieder geval al 1 stap gezet.
Je hebt er over na gedacht om rust te krijgen. Je wilt niet langer in deze ellende zitten.

Je verdient rust, net als ieder mens. En het kan zijn dat je nog lang stress houdt, maar zet de stap, je verdient het niet om zo door te gaan.
Ik heb geen idee waardoor de stress veroorzaakt wordt, ik kan er dus ook niets over zeggen.

Ik wens je heel veel sterkte, kracht en doorzettingsvermogen. Denk aan jezelf!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja zeker, gewoon niet eraan denken wat je allemaal heeft gemaakt.. Zeg tegen je zelf, ik ga de rest van me leven gewoon genieten van me leven.. Ga eventueel op vakantie. Waar geen stress is waar geen onzekerheid is. Ga gewoon even tussen uit. Weg naar rust..
Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ervaar bijzelf dat het na 38 jaar weldebelijk mogelijk is ik ben gaan sporten en los langzaam al mijn problemen op 1voor een een goede oefening voor mij is dat als ik orustig ben of teveel over mijn problemen denk ik 7denkbeeldige cirkels om me neen trek waar bij de eerste gevuld is met alles wat ik altijd bij me hebben wil en de laatste met wat ik echt weg hebben wil en de rest oplopend van binnen uit dus met hoever net van mijn 1e cirkel afstaan moet werkt goed bij mij

Toegevoegd na 12 minuten:
zorg voor rust en probeer regelmagtig te leven
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar een wil is , is een weg.
Wel een lange weg, een weg met veel hindernissen.
Maar met de kracht van je eigen wil is veel mogelijk.
Telkens een stukje loslaten, zoek een vertrouweling waar je mee kunt praten, stop met je eigen de schuld te geven.
Het is je overkomen en is nu over.
Ga veel naar buiten, wandel veel, tel de goede dingen in het leven en zorg dat die er meer worden dan de slechte dingen.
Wees blij met iedere nieuwe dag.
Wees blij met ieder moment dat het beter gaat.
Ieder moment dat het slechter gaat, gaat ook weer voorbij.
Is wens je veel innerlijke rust!
Vecht er voor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar een deur dicht gaat...gaat er ergens anders weer 1 open. En soms zelfs 2 tegelijk. Alles is ergens goed voor...en meestal zie je dat pas veel later. Keep your head up to the sky...en smile to the sun. Sterkte en groetjes Schuimpje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelfs door het kleinste raampje schijnt de zon.
En voor jou kan dat raam alleen maar groter worden,en het zonlicht meer.
Maar niet alle dagen bestaan uit zonneschijn,er zal best wel eens een wolk verschijnen.
Maar toch zal die zon er altijd zijn.
Maar soms zul je hem zelf,op moeten zoeken en moeten vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk. Doe aan mindfulness.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ik dacht te doen in zo`n geval is: Een Maldiven eilandje huren of naar Hawaii gaan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja.
Wanneer jij er eindelijk klaar mee bent, is het klaar met jou!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
precies!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Ja Anne, dat is mogelijk!

Door je te realiseren hoe en waarom je je steeds laat afleiden van je gevoel van innerlijke rust. En door vervolgens in reactie daarop vanaf nu andere keuzes te maken.

"Liefde is niet afhankelijk van omstandigheden, dus je hoeft niet te zoeken naar voorwaarden voor liefde in een situatie" ( Judith Hamerlinck)

Ik hoor je denken... das makkelijker gezegd dan gedaan.
En je hebt nog gelijk ook.
Die grote stalen ketting die jij hebt opgebouwd van actie en reactie breek je niet zomaar even doormidden.

Maar alleen al het feit dat je jou vraag hier stelt, geeft aan dat die ketting sowieso al op breken staat.
Je bent het ZAT, en daardoor verliest die ketting z'n kracht.

Innerlijke rust is een onwankelbaar gevoel van rust in jezelf. Een besef dat alles goed is precies zoals het is.
Het is een afwezigheid van moeten, plannen, druk, angst, twijfel enz.
Innerlijke rust komt vanzelf bij je naar boven als je alle barieres die je zelf door de jaren heen hebt opgeworpen uit de weg ruimt.

Laat je daarbij helpen. Kijk om je heen, is er iemand in je omgeving die die innerlijke rust blijkbaar wel heeft?
Hoe heeft hij/ zij dat voor elkaar gekregen?
Zoek voor mij part op het internet.. tik " innerlijke rust" in op google en als je informatie vindt die je aanspreekt ga er dan mee aan de slag.
Lees er boeken over, laat je inspireren.
Er zijn veel methodes, er is er vast een bij waarvan jij denkt.. daar kan ik wat mee.

En steek vanaf nu al die energie die je gebruikt heb voor negatieve dingen in je zoektocht naar positive dingen.

En laat je verassen... positief vormt nog sneller een nog grotere en veel stevigere ketting dan negatief.
Voor elke positieve schakel in jouw ketting verdwijnen er MINSTENS 2 negatieve als sneeuw voor de zon.

Hier alvast 1 inspirerende site.

http://www.thebecompany.nl/innerlijke_zelf.htm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeker en vast.Als er iemand is die in jou gelooft en je gelooft er zelf ook in dan zal het gebeuren.
Gooi die rugzak vol ellende van je rug.Richt je hoofd op en doe de eerste stappen in de wereld van rust , schoonheid en geluk.Kijk niet achterom.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga naar een Haptotherapeut. Die luistert, neemt je bij de hand en leert je op een nieuwe manier naar jezelf kijken. Hij/zij wijst je op je struikelblokken en stelt je gerust.
Wat 41 jaar lang in je heeft vastgezeten, is zo verankert dat je het zelf niet meer kan ontwarren.

De Haptotherapeute is geen psycholoog, geen zwaarmoedig persoon en niet iemand die een stempel van "ziek zijn" op je drukt.

De Haptotherapeut wordt door het ziekenfonds vergoed.
Ivana
14 jaar geleden
Nee, dit is niet mogelijk. Als je 41 jaar alleen ellende hebt meegemaakt, dan kun echt niet meer gelukkig worden(ookal hoop je van wel). De meeste mensen proberen je goede moed in te praten, maar dat zal tevergeefs zijn. Blijf realistisch!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wees als water... Vorm je naar je omgeving maar blijf intrensiek altijd jezelf.
Geef jezelf permissie om je rot te voelen, treur, schreeuw wees kwaad, verdrietig, gooi iets kapot!
Zo.... haal diep adem. Kijk om je heen, probeer dat kleine (onkruid)plantje te zien dat zich tussen de straatstenen omhoog weet te worstelen. zo,n plantje ben jij ook. Ondanks alles leef je en kan je jezelf koesteren in de zon. Geniet van die zonnestralen.
Er zijn niet veel dingen zeker in dit leven maar een ding in ieder geval. NA DE REGEN KOMT DE ZON... soms duurt het alleen even.

Ik wens je heel veel sterkte en zon toe....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zelf heb ook al jaren ellende achter de rug en iets wat ik eigenlijk nooit heb geleerd is egoisties zijn dat mocht niet qua opvoeding nu ik meer denk van ik eerst ik doe dit ik ik ik dan gaat het beter je hebt genoeg gehad nu mag jij leven ik heb zeker rust nu de kids de deur uit ik doe wat ik wil
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik weet wel zeker dat dat mogelijk is.en t zal ook héél intens zijn na 41 jaar,want je zal t extra waarderen,je zal je heel bewust zijn van innerlijke rust omdat je t leven zolang anders beleefde.en dat maakt t nog mooier.hoe dieper de dal hoe hoger de berg..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja.
Jij moet het willen.
Van die 41 jaar heb je ook vaak genoten van de spanning die je nu stress noemt.(bestond dat woord toen al)?
Als je ouder wordt , en terug kijkt , en leeft in het nu,
ben jij met vele anderen, onzeker en onrustig.
Ik denk terecht. Veel zekerheden zijn verkwanseld.
Het geloof in overheid,banken,verzekeraars,kerken,
is veranderd in vertrouwen naar wantrouwen..
Kijk zelf naar wat je graag doet.En wat niet.
Doe wat je wilt. Niet teveel.Rustig.Morgen is er weer een jaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om te beginnen wil ik je graag omarmen en je troosten.
Dus vanaf hier een dikke knuffel.
Het is absoluut mogelijk om innerlijke rust te vinden, zelfs na 41 jaar.
Je hebt veel meegemaakt en ook veel terleurstellingen gehad in je leven.
Probeer vanaf nu je eigen levenslot in handen te nemen, door los te laten.
Zeg tegen jezelf ik heb er genoeg van, van alles stress en ellende, en ik heb ook recht op liefde en geluk.
Ga daar naar handelen, en je zult zien dat liefde en geluk op je pad komen.
Hang een foto bij je bed, van een gelukkig iemand, en iedere dag dat je opstaat zeg je, dit is mijn levensdoel en zo wil ik ook worden.
Probeer positief te zijn en stop met eventuele zelfbeklag.
Onderzoek al je automatische mechanisme, en schakel ze uit als ze je naar negativiteit leiden.
Laat liefde toe in je leven, en geef liefde.
Liefde heelt en geneest.
Met vallen en opstaan kom je er wel.