Wat zijn symptomen van endometriose wanneer je al tijden anticonceptie gebruikt?

Al sinds het begin heb ik veel krampen etc. bij menstruatie en naast de menstruatie ook veel buikpijnklachten. Ook ben ik al vrij vroeg, voor deze klachten, aan de pil gegaan op advies van de dokter.

Omdat ik vaak deze pijnklachten heb, vroeg ik me af of dit endometriose kan zijn. Anticonceptiehormonen zouden echter moeten helpen tegen de endometriose. Dus vroeg ik me af of de symptomen hetzelfde zijn met en zonder anticonceptie.

Wat merk je van endometriose als je al zo lang deze anticonceptie gebruikt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

goeie vraag
kijk maar even op www.endrometriose stichting.nl
chocolade vlekken als je niet ongesteld bent
pijn bij vrijen
erg moe
hoofdpijn
darmpijn
bloedarmoede van bloedverlies
ongewenste kinderloosheid
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Er is geen sprake van ongesteldheid en van ongewenste kinderloosheid wanneer de anticonceptiepil geslikt wordt.