mensen worden steeds ouder.. door goede voeding?? Maar als je leeft met 'n eetstoornis, betekend het dan dat je minder oud zal worden?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
Er spelen heel veel factoren mee bij ouder worden, betere leefomstandigheden, medische kennis, etc
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het gaat erom dat de levensverwachting hoger is tegenwoordig. Vroeger was er veel kindersterfte en overleed je eerder aan bepaalde ziektes, wat het getal omlaag bracht. Vroeger waren er ook mensen die oud werden.
Inderdaad wel belangrijk om hulp te zoeken en misschien wat voedingssupplementen nemen om schade te verminderen.

Antwoorden (2)

Mensen worden gemiddeld steeds ouder inderdaad, maar dat ligt niet alleen aan voeding.
Veel factoren spelen mee, betere leefomstandigheden en hygiëne (minder infecties), betere medische kennis (waardoor ziekte bestreden kan worden en bepaalde dingen niet meer dodelijk zijn, maar chronisch).
En nog wel meer factoren die ik mogelijk vergeet.

Als je een eetstoornis hebt, heb je veel extra stress en ontzeg je jezelf allerlei voedingsstoffen en kcal die je nodig hebt. En dit kan er zeker voor zorgen dat je eerder dood gaat, zeker als je geen hulp zoekt.
Ritsuka
9 jaar geleden
Gemiddeld worden mensen ouder.
Individuen kunnen hun levensverwachting ( gemiddelde dus) verlagen.
Bv. : niet uitkijken met oversteken, van grote hoogte in een zwembadje proberen te springen, overdosis drug inspuiten, of zeer ongezonde eetpatronen.

De vooruitgang van de medische kennis maakt, dat een aantal ziekten en aandoeningen die vroeger dodelijk konden zijn, nu niet dodelijk meer zijn.
In de middeleeuwen zou ik al op mijn 13e jaar overleden zijn vanwege een blindedarmontsteking.
Mijn buurvrouw had een ontstoken teen, en zou dit mogelijk in de middeleeuwen niet overleefd hebben.
Daarnaast waren de medische " behandelingen" vroeger ook wel dodelijk. Er werd aan aderlating gedaan, ondeskundig gesneden, etc.

De juiste voeding kan bijdragen aan een hogere levensverwachting.
Hoewel gezond eten de levensverwachting kan verhogen, zal gebrek aan gezonde voeding de levensverwachting wel naar beneden brengen.
Je organen hebben voedingstoffen nodig om te blijven functioneren.

Door Anorexia Nervosa overlijden in Nederland jaarlijks 350 tot 400 mensen.
Het lichaam heeft dan geen vet meer om te verbranden. Uiteindelijk vindt er ook afbraak van andere weefsels en organen plaats. Hier haalt het lichaam zijn energie uit wat nodig is om in leven te blijven. Eerst worden de minst belangrijke organen afgebroken. later zullen ook andere belangrijker organen worden afgebroken. Uiteindelijk volgt de dood.
Erna55