Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet ik een lattebodem gebruiken onder mijn matras?

Mijn ouders willen erg graag dat ik een lattenbodem onder mijn matras leg. Op dit moment ligt mijn matras op de vloer met vloerverwarming.

Ik transpireer natuurlijk tijdens mijn slaap, maar het is droog onder mijn matras. Is er een medisch voordeel als ik een lattenboven? Is het beter voor mijn rug of is er een andere reden waarom ik echt een lattenbodem onder mijn matras moet hebben?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
hebben je ouders dat er niet bij verteld?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Grappig; lang geleden zeiden mijn ouders mij hetzelfde, maar luisterde ik niet.
Pas na een klein jaar kwam ik erachter dat mijn matras langzaam beschimmeld was geraakt. Een grote grijzige vlek was zichtbaar geworden op de onderkant.

Je matras zal niet per se altijd nat aanvoelen bij zweten of andere sappen, maar alsnog vochtig zijn van binnen. Als ik jou was zou ik een lattenbodem fixen!
Desnoods zaag je zelf de onderdelen in de Gamma o.i.d. ;)

P.S. Ik moet wel bekennen dat ik niet weet of je vloerverwarming het risico vermindert.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nou ik ben om hahaha. Ik leg er een lattenbodem onder :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Goed en volledig antwoord. Ik gebruik van af nu een lattenbodem onder mijn matras.

Andere antwoorden (1)

is beter voor ontluchting, kans dat hij anders gaat schimmelen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding