Weet er iemand hoe het komt dat sokken bij het wandelen soms in de schoen slobberen tot over de hiel?

Is er misschien een trucje dat de sok niet in de schoen verzeilt geraakt,want als deze dubbel komt te zitten geeft dat ongemak bij het stappen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.3K
Cryofiel
9 jaar geleden
Draag je wel passende sokken en passende schoenen? Dit verschijnsel komt mij echt totaal onbekend voor.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja,toch wel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb daar ook last van bij sommige laarzen. Ik stop in dat geval mijn broekspijp in mijn sok. Dat helpt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Inderdaad bij laarzen kan dat,als iemand nu nog een tip heeft voor bij lage schoenen, ben ik er.
Aponi
9 jaar geleden
Heb ik ook wel eens. Elastiek uitgerekt of soms niet stevig genoeg. Als je half hoge schoenen / laarsjes aan hebt dan kan je ze omslaan over de rand je schoen. Kunnen ze niet meer zakken.
Soms lukt dat bij lagere wandelschoenen of sportschoenen ook nog wel. Als ze aan de achterkant iets hoger zijn. Sok erover heen slaan. Als je een broek erover aan hebt ziet niemand dat.
Ivana
9 jaar geleden
Goeie sokken kopen met ingebreide hiel. Te goedkope sokken hebben geen goede vorm.
ItisILeClerc
9 jaar geleden
herkenbaar en veel voorkomend probleem
vroeger hadden ze daar sokophouders voor, nu verkopen ze deze: http://www.beslist.nl/products/sport_outdoor_vrije-tijd/sport_outdoor_vrije-tijd_7462990/c/t_sportacc~7675312
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Ivana ben het met je eens, mijn bergklim-wandelsokken en/of bergklim-wandelkousen kruipen nooit (gelukkig maar) in de schoen. Ligt aan het materiaal en de breimethode. Zijn inderdaad niet goedkoop. Alle waren naar zijn geld.
Cryofiel
9 jaar geleden
@JoanDArc, die bergklim-wandelsokker ken ik - ik heb er ook een paar van. Maar die zijn dik, dus die passen niet zomaar in een willekeurige schoen of laars.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb diverse 4-Degree Fit System. Nieuwe 'Reliawool' Technologie. Merinowol, passen ook in elke sneaker, gaan jaren mee.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bridgedale, Sok Active Light Hiker Women and Men, speciaal voor in de wandelschoenen in warmere omstandigheden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb het bij bijna al mijn sokken. Ook bij dure sokken dus het ligt het niet persé aan de prijs. Ingebreide hiel of niet maakt ook niet uit.
Wol kan ik niet verdragen maar misschien zijn de Bridgedale sokken iets voor mij.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb het bij bepaalde combinaties van sokken en schoenen. volgens mij zitten de schoenen dan net iets te ruim, en bij te dunnen sokken verdwijnen ze tijdens het lopen in mijn schoen. Zeer irritant.

Antwoorden (2)

Wanneer het " enkel-elastiek " niet strak meer is, dan zal de sok afzakken.
Dit kan komen doordat het elastiek door teveel of te heet wassen niet meer voldoende " trekt" .
Erna55
9 jaar geleden
Erna55
9 jaar geleden
De " oplossing" bij een reactie om de sokken over de schoen te trekken, wijst ook in deze richting.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb het bij nieuwe sokken ook. De min is niet van mij overigens.
Ik had hetzelfde probleem. Verkeerde sokken, of te oude sokken.