soms als ik net geplast heb moet ik gelijk weer. wat is de reden van dit? en hoe kan ik dit voorkomen?

Als ik dan weer naar de wc ga, dan plas ik een drupje en dan blijf ik dit gevoel nog steeds houden.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Ben je een man of vrouw, een puber of van middelbare leeftijd?
Cryofiel
9 jaar geleden
Blaasontsteking?
Ritsuka
9 jaar geleden
Heb je dit elke keer of soms?
Zou blaasontsteking kunnen zijn, zoals al gezegd, maar mogelijk ook iets met zwakke bekkenbodemspieren waardoor je niet goed leeg kan plassen.
Rieneke1
9 jaar geleden
http://www.dokterdokter.nl/gezond-leven/bewegen/7-tips-tegen-een-overactieve-blaas/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ben een vrouw van 17 jaar.
Ik heb dit soms.

Antwoorden (3)

Dit is vaak een teken van een blaasontsteking.
De huisarts kan dit vaststellen.
Reddie
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit zijn de eerste tekenen van een blaasontsteking. Bel even na de huisarts of je je urine in kan komen leveren. Even een urine container kopen bij de drogist (soms kan het ook bij de huisarts) en dan kan je het in leveren. Zei kunnen dan kijken of er een bacterie in je urine zitten. Wacht je erg lang dan kunnen er meer symptomen op treden:
Branderig gevoel bij het plassen,
buikpijn,
koorts
en in het slechtste geval gaat je ontsteking om hoog richting urine wegen. Er zijn ook veel middeltjes op de markt in de losse verkoop, maar vraag mij serieus af of dit ook echt werkt. Dus ga even na je huisarts. Nog wat tips die je gewoon kan doen:
Cranberry sap drinken,
Extra vitamine C slikken, Deze 2 zorgen ervoor dat je meer moet gaan plassen en spoelt je blaas. Zoizo goed water blijven drinken is altijd belangrijk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Na het plassen heb ik ook wel een steken in mijn vagina. Is dat ook een teken of is dat wat anders?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat kan ook een teken van blaasontsteking zijn. Kijk ook even bij mijn antwoord. Sowieso kun je beter even voor de zekerheid langs de dokter gaan.
wellicht ben je toch te gehaast, in combinatie met zwakke bekkenbodemspieren. Mijn dochter had dit toen ze 17 was en ze is er door fysiotherapie met meer tijd en aandacht ervoor gebruiken geheel van af...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oke zoiets hoorde ik al dat ik misschien te snel plas. Wat kan ik het beste doen om daar geen last van te hebben?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kijk bij mijn antwoord.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
inderdaad bij dit antwoord staat al een heleboel!
en neem rustig de tijd, wacht niet te lang voordat je gaat en blijf even rustig zitten. Even niet haasten :)
Het kan zijn dat je niet genoeg leeggepast hebt. Je plast goed leeg door rechtop op het toilet te gaan zitten met je voeten plat op de grond. Als je denkt dat je uitgeplast bent dan buig je een beetje naar voren zodat je bekken kantelt. Grote kans dat er dan nog wat urine uit komt.