Geeft nailner pen verkleuring aan je nagel?

Ik ben een maand geleden begonnen met de nailner pen tegen kalknagels. Ik had er noet enorme last van maar ik zag dat de schimmel zich langzaam verspreidde over mijn teennagel. Echter sinds ik dit product gebruik zien mijn nagels er erg geel uit en ik vraag me af of dit verkleuring is of dat de schimmel zich heeft uitgebreid. Moet ik stoppen met het gebruik?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Utrecht
9 jaar geleden
Doorgaans is het de schimmel die de nagel broos en gelig maakt.
Ritsuka
9 jaar geleden
Ik denk dat je hiermee beter naar de huisarts kan gaan, de schimmel zit IN je nagel, dat kun je beter bestrijden met antibiotica.

Antwoorden (1)

De pen zou uw nagels geen gele kleur mogen geven, het kan eventueel zo zijn dat de pen niet effectief is voor u.
Een methode om de schimmelinfectie te lijf te gaan is via het verbeteren van de zuurtegraad van uw tenen. Deze methode kunt u uiteraard in ieder stadium van de schimmelinfectie toepassen. Neem uw eigen natuurlijke azijnzuur – gewoonlijk in uw keuken aanwezig – en schenk daarvan een flinke scheut in een teil. Voeg schoon water toe. Plaats uw tenen en voordeel van de voeten in de oplossing. Dit kunt u gerust enkele minuten per dag doen. Azijnzuur heeft een zuurgraad met een pH waarde van 2 en binnen een wateroplossing kan dit goed aanwezige schimmels op de voeten aanpakken. In combinatie met de voorgenoemde medische behandeling en het zuurbad kunnen de schimmels snel worden uitgeschakeld.