Zoekt je een manier om tot rust te komen, om jouw hoofd helemaal leeg te maken? Dan is meditatie misschien wel iets voor je. Een Boeddhist hoef je er zeker niet voor te zijn, of spiritueel aangelegd. Iedereen kan het leren, waar en wanneer je maar wilt...

Dus....., mediteer je rustig!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Ga zitten, relax, en luister rustige muziek.
Of je doet yoga. Dat is ook erg rustgevend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
accepteer je onrust!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het van je zelf accepteren zal niet mee vallen, de oorzaak ben je zelf, meestal je karakter en/of de omstandigheden.
Wil je het kunnen accepteren, dan moet je, je eigen leren te accepteren en dan vooral je zwakke punten, pas als je dat inzicht heb gekregen kan je , je zelf accepteren.
Neem een warm bad, liefst met wat lavendel olie erin, maar een ander badspulletje is ook prima. Heb je geen bad, neem dan een warme douche. Werkt heerlijk ontspannend. Na je bad of douche dep je jezelf enigszins droog en trek je een badjas aan of sla een handdoek om je heen. Ga op bed liggen, sluit je ogen en ontspan je hele lichaam heel bewust door te beginnen met je tenen. Span je spieren in je tenen aan en laat ze los, daarna je voeten, je kuiten, je benen enz..enz.. tot aan je nek/hoofd. Blijf daarna even liggen en je hebt weer heel wat rust in je hoofd.

Of, ga naar het strand of het bos en maak daar een flinke wandeling. Gebruik de wandeling om te piekeren en na te denken over alles wat je wil maar zodra je weer terug naar huis gaat stop je met het piekeren, blijf dus net zolang wandelen tot je rust in je hoofd hebt.

Of, trek je sportschoenen aan en ga even een flink stuk hardlopen, sprinten. Dit lucht ontzettend op en daarna heb je ook rust.

Nog een laatste tip, doe iets wat je ontzettend leuk vind. Kijk een leuke film/serie, draai wat mooie muziek waar je rustig van wordt.

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
PC uitzetten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook achter de pc kun je rust krijgen..
Waarom neem je niet een soort van stille tijd voor jezelf?
Neem een paar dagen vrijaf, en trek je terug in de stilte en beslotenheid van je huis.
Stap even uit de tredmolen, en probeer je innerlijke rust te hervinden.
Diep binnen in je bevind er zich een bron van absolute rust en kennis.
Put daaruit en doe nieuwe krachten op.
Misschien is het ook goed voor je om deze tijd te gebruiken om je te bezinnen met waar je mee bezig bent, en om terug te kijken op je leven.
Wil je dit leven en kies je ervoor, ga er dan voor.
Ben je ontrevreden over je bestaan, en heb je daardoor een knagende onrust, verander het dan zo goed en kwaad als dit kan.
Vergeef je zelf, laat het verleden los, en stap onbevangen en vrij in het licht van de toekomst met zijn uitdagingen en kansen.
Het gaat je lukken, vast en zeker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ga slapen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jaag een kogel door je kop!? Maar lijkt me niet zo smakelijk! Ook zo definitief ook! Nee, ga eens na hoe je je rust in het verleden altijd vond. Is het muziek, een wandeling, slapen, uitgaan, sporten of allerlei andere dingen? Er zijn wel dingen bekend die rust brengen, zoals structuur in je leven aanbrengen, (klassieke)muziek, yoga, mediteren, huisdieren verzorgen, tekenen, schilderen, lezen, met mensen in contact komen of ze juist vermijden, een knoop nu eindelijk eens doorhakken, je gedachten op papier te zetten, op vakantie gaan, terrasje pikken noem het maar op. Het ligt er natuurlijk ook aan wat voor soort onrust je hebt, en waar die vandaan komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ff warm voetenbadje en een leuk TVprogamma op en gewoon heel relax doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Luister dit is het beste antwoord dat je gaat krijgen:
Onrustig zijn is héél onprettig. Zeker in combinatie met je "down" voelen.

Je hebt 2 opties.

1. Ontwijk het geen datje onrustig maakt. Dit kan door yoga, een lange douche, een wandeling, een film, maar het allerbeste met http://www.josephkao.co.uk/hypnosismp3.html en dan op je bed liggen. Vooral dat hypnose bandje verricht WONDEREN. Maar oordeel vooral zelf.

2. Pak hetgeen dat je onrustig maakt aan en maak een lijst van hetgeen dat aan je hoofd zit en een tijdschema om het af te werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Luister dit is het beste antwoord dat je gaat krijgen" Wat een kapsones..
even naar een super mooi filmpje kijken op jou tube

wat jou interesseert dan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Accepteer dat je je rust nodig hebt en dat je deze ook gewoon mag nemen zonder je schuldig te voelen.
Bij onvoldoende rust raakt op een gegevenogenblik je reserve energie ( je eigen batterijtje) op en raak je in een burn out. Met alle gevolgen van dien. Neem die rust gewoon.
Ik zelf ga na het eten altijd een half uurtje liggen op de bank om weer helemaal bij te komen van een drukke dan.
( Ook ik heb geleerd) Doe ik dit niet, dan stort ik later vanzelf wel in op de avond.
Maar een filmpje op de bank, een warm bad of gewoon een half uurtje zonnebanken of met een boek op de bank is al een goed begin. In het begin moet je je eigen misschien dwingen omdat te doen maar dat went vanzelf.
... Oja zet je telefoon uit, dat werkt beter :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het hebben van onrust is een signaal van je lichaam dat je het ergens in je leven niet goed doet.
Slecht slapen, hoofdpijn, buikpijn, concentratieproblemen, enz. horen hier een beetje bij.
Vanaf nu allemaal leuke dingen gaan doen, is niet de oplossing, hooguit uitstel, je duwt je probleem voor je uit , voor later.
Maar het zal altijd weer terug komen.
Wees eerlijk tegen je zelf, geef je zwakke punten toe, zoek er naar en los het op, e.v.t. met hulp van een ander.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rust krijg je als je jezelf ontspant.En wanneer je al vraagt zo snel mogelijk ,betwijfel ik of je ontspannen ben.
Maar wanneer je de tijd de tijd laat zijn en intussen gewoon je gang gaat met het doen van leuke dingen dan komt ontspanning vanzelf en ook dan je innerlijke rust.