Hoe kan mijn vader van 66 verstandig afvallen?

Mijn vader van 66 zou heel graag willen afvallen en van zijn buikje af willen komen. Maar nu is de vraag.. Kan het nog? is het wel verstandig? En hoe moeten we dit aanpakken voor hem? Wie moeten we inschakelen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
vraag een doorverwijzing naar een dietist bij de huisarts, dan krijg je de eerste paar uur vergoed van je verzekering.
wat doet hij verder aan beweging?
Reddie
9 jaar geleden
Statisctisch gezien leven "dikke" mensen korter dan slanke mensen.
Maar "dikke" mensen die afvallen leven nóg korter.
Dus maak je keus. Ik zou het niet doen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nou reddie het ligt natuurlijk ook aan hoe je afvalt. Je moet het wel verantwoordelijk doen. Denk dat je dan statistisch in het rijtje komt dat wel langer leeft
tinus1969
9 jaar geleden
@Reddie, bron/link?
tinus1969
9 jaar geleden
Afvallen is simpel en moeilijk: Minder eten, en dan vooral minder suiker, minder koolhydraten.
Ritsuka
9 jaar geleden
Als je op gewicht blijft, is het belangrijk dat je inzicht hebt in je kcal en beweging.
Veel mensen bewegen best weinig, een stappenteller kan dan handig zijn als motivatie.
En als je weet dat je met (bijvoorbeeld) 2500 kcal op gewicht blijft, dan kun je iets minder gaan eten, 2300 bijvoorbeeld, en dan wat meer bewegen erbij.
Minder suiker en minder koolhydraten is geen garantie dat je af gaat vallen.
Z512099
9 jaar geleden
Voor iemand die een buikje en wellicht overgewicht heeft, zal een stappenteller niet veel helpen.
Die moet vooral minder gaan eten.
Ritsuka
9 jaar geleden
je weet niet wat deze persoon eet en hoe deze persoon beweegt op een dag. Een tijdje een voedings en bewegingsdagboek bijhouden kan zeer veel inzicht geven, en een stappenteller is daar handig bij. Ik kan op mijn Fitbit precies zien op welke momenten van de dag ik inactief ben.
Reddie
9 jaar geleden
@tinus1969 , mijn bron is een van de boeken van Hans van Maanen, die heel veel onderzoeken kritisch onder de loep neemt.
Ik heb het artikel nog niet gevonden. (Teveel materiaal).

Antwoorden (1)

Ga naar een goede sportschool en vraag informatie. Bij Pellikaan bv is in diverse plaatsen in Nederland. Ik weet dat je daar goed wordt begeleid. Niet alleen aangepast programma op gebied van bewegen, ook voefing nemen zij mee in het persoonlijk programma.