tot welke leeftijd zijn mannen vruchtbaar?

ejaculaties zijn er niet meer op een manier waarop jongeren klaarkomen, een vriendin heeft een oudere verkering hij had nog geen kinderen, zij wil wel maar tot welke leeftijd kan een man ejaculeren, zij beweert dat dit het probleem is.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
28.7K

Antwoorden (3)

Mannen kunnen tot op hoge leeftijd een zwangerschap tot stand doen komen. Toch lijkt de zaadkwaliteit met de leeftijd af te nemen, zo blijkt uit onderzoek.

Mannen ouder dan 45 jaar lijken twee maal zoveel afwijkende zaadcellen te hebben, dan mannen van 30 jaar. Doordat er schade aan het DNA kan ontstaan zouden kinderen van oudere vaders mogelijk een grotere kans hebben op autisme en schizofrenie.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het is ook afhankelijk van de levenswijze zoals roken, gewicht enz. Is bij elke persoon verschillend.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Na (gemiddeld natuurlijk) het dertigste levensjaar neemt het kwaliteit van sperma al af. Echter is het zo dat een (gemiddelde) man altijd zijn partner kan bevruchten. Volgens een onderzoek van Sheffield Universiteit duurt het voor een 45-plusser ongeveer vijf keer zo lang om dit te bewerkstelligen. Er zijn adviezen om de kwaliteit van sperma te bevorderen (zie link).
9 jaar geleden
Mannen zijn tot op zeer hoge leeftijd vruchtbaar. Het wereldrecord staat op 96 jaar.

De 96-jarige Ramajit Raghav, die in de buurt van New Delhi woont, werd afgelopen oktober bij de geboorte van zijn tweede zoon opnieuw de oudste vader ter wereld. De hoogbejaarde vindt dat zijn gezin met 2 kinderen inmiddels wel compleet is. Zo liet hij aan de Times of India weten dat zijn 52-jarige vrouw zich moet laten steriliseren omdat hij nog wel seks wil.

Robert de Niro stond nog in de krant vanwege de geboorte van zijn dochter Helen Grace Hightower. De Niro was 68 jaar bij de geboorte en had al vijf kinderen uit eerdere relaties. Onze eigen Rob de Nijs is 69 jaar en kondigde recent aan dat zijn vrouw Henriëtte in verwachting is. Het echtpaar had al eerder twee miskramen gehad.

Het record van 'bekendste' oudste vader staat volgens mij op naam van Julio Iglesias sr. (vader van de Spaanse zanger Julio Iglesias jr.) die op 90 jarige leeftijd een kind had verwekt met de bijna 50 jarige Ronna Keitt. Hun dochter Ruth is in 2006 postuum geboren. Julio jr. was zelf ook op leeftijd bij de geboorte van zijn jongste kind. Hij was 68 jaar toen zijn zoon Guillermo geboren was.
9 jaar geleden
Erna55
9 jaar geleden
Ik ben toch wel benieuwd waarom dit antwoord een min scoort.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ook. Ik heb er al vaker voor gepleit dat in ieder geval min scores van een motivatie worden voorzien.
Ik ben sowieso heel terughoudend met minnetjes uitdelen, ik vindt het prijzenswaardig als iemand de moeite neemt om een serieus antwoord te geven. Compensatie plusje.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zonder onderbouwing van een min score zou de min button geblokkeerd moeten zijn.