Je hebt dan geen grip meer op je leven. Bang voor het onbekende. Niet wetende hoe iets zal eindigen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat angst een rot gevoel is en als dat te lang duurt,dan word je daar heel ziek van,misschien wel voor de rest van je leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Men lijdt het meest van het lijden dat hij vreest".

Bang zijn is naar. Bang zijn kan pijn doen. Bang zijn kan je complete leefritme uit balans gooien. Het kan je leven in een negatieve spiraal naar beneden doen gaan. Het kan je depressief maken. Het kan relaties laten stuk slaan.

Genoeg redenen om bang te zijn om bang te worden.
Angst is de slechtste raadgever.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'Angst' is op zich al 'bang zijn voor iets', angst voor angst hebben zal m.i. niet voorkomen, angst om te schrikken wel! Als je iemand vooraf verteld dat hij/zij na het betreden van een donkere kamer zal schrikken slaat de angst toe, en niet zo'n beetje ook. Het onderwerp van je angst is dan niet de angst zelf maar 'angst voor...'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de mens vreest het meest voor de vrezen die hij vreest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maar de vraag is: Waarom?
Dat heeft met irreéle gedachten te maken! Mensen moeten dan reëel gaan denken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen zijn bang van Angst, omdat (of wanneer) ze dit al eens meegemaakt hebben. Ze weten dat ze bij angst geen controle meer hebben over hun emoties, gedachten en/of gevoelens. Dat is een naar idee.

Daarom zijn mensen bang voor zaken waar ze weten dat ze angstig van kunnen worden.