Veranderd je oogkleur als je sterft?

Als je sterft word je oogkleur anders of blijft het het zelfde?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
8.6K
Ritsuka
9 jaar geleden
volgens mij veranderd het niet, word alleen wat doffer

Het beste antwoord

Op het moment van sterven verandert de oogdruk, de pupil en de vochtigheid. Hierdoor lijkt het dat de kleur anders is.
Een van de eerste handelingen na overlijden is het sluiten van de oogleden. Dit doet men omdat het " eng" is om naar te kijken.
Erna55
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De ogen komen doffer over door gebrek aan vocht, maar de kleur blijft in eerste instantie hetzelfde. Je moet natuurlijk niet tien dagen later nog eens kijken.
Rieneke1
9 jaar geleden
De oogkleur blijft gelijk, maar de ogen blijven niet hetzelfde. De pupillen worden wijder en kunnen door lichte druk (met een vinger) van vorm veranderen. Bij een levend persoon is dat niet het geval. Zie de bron