Gezondere levensstyle voor 14/15 jarige?

Hey, ik ben een meisje van 14 en ik wordt in April 15. Ik ben niet te zwaar voor mijn lengte of voor mijn leeftijd maar ik zou graag gezonder willen gaan leven. Ik ben mijn hele leven al redelijk dun geweest zonder daar veel moeite voor te hoeven doen. Maar nu in de "pubertijd" (mijn moeders woorden) gaat het een stuk lastiger. Ik wil ook geen extreem dieet, maar een gezondere levensstyle. Ik doe geen sport, maar ik zou graag willen beginnen aan een sport. Ik wil nu iedere dag gaan touwtjespringen, maar ik heb daar nog geen goed ritme in. Heeft iemand tips hiervoor? Verder zou ik ook nog graag willen vragen of er nog sporten zijn voor meiden van mijn leeftijd. Dansen is niet echt mijn ding en ik zou liever ook geen teamsport willen doen, aangezien ik al een achterstand heb als ik dat zou gaan doen. En als laatste wil ik gezonder gaan eten. Dus weet iemand nog tips voor gezonde maar lekkere tussendoortjes of toetjes en zulke dingen? Heel erg bedankt voor het lezen en misschoen ook voor het antwoorden van mijn vragen. (Andere tips zijn ook van harte welkom)

Weet jij het antwoord?

/2500

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100