Waarom noemen ze iets kwaadaardig als iets slecht is?

Als iets niet goed is, waarom zetten ze dan aardig achter kwaad?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Het is niet kwaad en aardig, maar kwaad van aard. Met andere woorden, kwaad van karakter. En dan natuurlijk in de zin van hét kwaad (het slechte), niet in de zin van woedend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Gewoon een ander woord. Kwaadaardig = slecht van aard.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kwaadaardig betekent 'kwaad naar z'n aard'. Vergelijk in dit opzicht woorden als 'boosaardig' en 'plantaardig'. Misschien helpt ook de uitdrukking 'een aardje naar z'n vaartje' je verder.