Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Weet iemand hoe ik het best begin met zonnenbanken ?

ik ben altijd een bleekscheetje geweest in de zomer, maar wil dit keer is bruiner zijn, ben nog nooit onder de zonnenbank gegaan, Weet iemand hoe ik het best begin met zonnenbanken ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Vraag om advies bij een goede zonnestudio. Zij kunnen uw huid beoordelen en vervolgens adviseren over welke zonnebank/ tijdsduur het best bij u past. Tevens kunnen ze u vertellen, welke zonnenbrandcreme u het beste kan gebruiken.

Hoe is gedachten dat zonnenbanken sowieso niet gezond is en bij verkeerd gebruik huidaandoeningen kan veroorzaken.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
Het ligt een beetje aan het type zonnebank natuurlijk.

Ga vooral als je een blanke huid hebt niet gelijk de volle 20 minuten maar begin met 5 minuten voor en achterkant ( of bij een wafel dus 1 keer die 5 minuten)
Zet je timer goed want je valt heel snel in slaap door de warmte.
Probeer het als het is goed gegaan na een dag of 3 nogmaals met 5 minuutjes erbij totdat je zo op de 20 minuten beland. Zodra je roodheid van verbrandingsverschijnselen hebt de volgende keer iets korter gaan en dan iets langzamer opbouwen. Je weet zelf namelijk het beste hoe je huid op de zon reageert.
daarna gewoon lekker smeren met aftersun en geen gewone zonnebrand gebruiken onder een zonnebank, deze is niet geschikt hiervoor, er bestaat speciale eventueel maar als je het langzaam aan doet is het niet nodig.

Bij een enkele zou ik dus de ene dag buik en rug doen en bij de volgende keer je beide zijkanten pakken.
Mijn fout ik namelijk om alleen buik en rug te pakken, maar dan zijn mij zijkanten helemaal wit ;-)